عصر بازار

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات اعلام کرد

جزئیات درخواست بیمه ۱۰۰ میلیون دلاری یکی از خودروسازان

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران جزئیات درخواست ۱۰۰ میلیون دلاری یکی از شرکت‌های خودرویی برای بیمه صادرات خودرو به سوریه را تشریح کرد.

جزئیات درخواست بیمه ۱۰۰ میلیون دلاری یکی از خودروسازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آرش شهرآیینی در مورد درخواست 100 میلیون دلاری خودروسازان به منظور بیمه صادرات خودرو، اظهار کرد: در برنامه‌های جدید وزات صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده که افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات محقق شود و در این زمینه سهم بخش‌های مختلف تعیین شده است.

    وی ادامه داد: در همین راستا درخواست 100 میلیون دلاری یکی از خودروسازان به منظور بیمه صادرات خودرو به سوریه ارائه شده و در حال بررسی است.

    عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به این‌که درخواست به دلیل انجام صادرات خودرو به سوریه ارائه شده است، گفت: بیمه مذکور به این دلیل ارائه شده که اگر طرف‌های سوریه‌ای نتوانستند مطالبات خود را پرداخت کنند، صندوق جبران خسارت کند.

    شهرآیینی اضافه کرد: فعالیت صندوق ضمانت صادرات در این جهت خواهد بود که پس از صادرات ریسک عدم بازپرداخت خریداران را برای صادرکنندگان بیمه می‌شود. در همین راستا اگر پرداخت هزینه توسط طرف خریدار انجام نشود، جبران خسارت شده و به دنبال وصول خسارت گام بر می‌داریم هرچند در این راستا وثیقه‌های مختلف دریافت می‌شود، اما این موضوع حالت‌های مختلفی دارد. بعضا خریدار معتبر بوده و صرف یک قرارداد حساب باز و بدون هیچ‌گونه تضمین اضافه ریسک را قبول می‌کنیم، اما بعضا هم ممکن است خریدار معتبر نبوده و به همین دلیل تقاضای بازکردن ال سی خواهیم کرد.

    وی با تاکید بر این‌که در مورد درخواست این  شرکت خودرویی با توجه به وضعیت فعلی سوریه خیلی محتاط عمل خواهیم کرد، عنوان کرد: با توجه به شرایط این کشور و ریسک موجود دراین زمینه بررسی و دقت عمل تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی