عصر بازار

اولتیماتوم پلیس به بدهکاران بانکی کلان

عصر اعتبار- اواسط هفته گذشته بود که خبری در خصوص دستگیری یکی از بزرگترین‌ بدهکاران بانکی در فضای رسانه‌ای کشور منتشر و فردی که حدود ۹ سال پیش تسهیلاتی را از بانک سپه دریافت کرده اما حاضر به بازپرداخت آن نشده بود، دستگیر شد، دستگیری این فرد احتمال دستگیری دیگر بدهکاران به مجموعه بانکی کشور را نیز افزایش داده است و رییس پلیس آگاهی ناجا درباره دستگیری بدهکاران بانکی توضیح داد.

اولتیماتوم پلیس به بدهکاران بانکی کلان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی درباره پرونده دستگیری بزرگترین بدهکار بانکی کشور و احتمال دستگیری دیگر بدهکاران به مجموعه بانکی اظهارکرد: هملانطور که در خبرها آمده بود، فردی که حدود 150 میلیارد تومان به بانک سپه بدهی داشته و از سال‌ها قبل (9سال) نسبت به تسویه آن اقدام نکرده بود، دستگیر شد. دستگیری این فرد به دنبال درخواست بانک از پلیس انجام شده و ما نیز پس از اخذ مجوزهای قضایی وارد عمل شدیم.
    مقیمی درباره دستگیری دیگر بدهکاران به مجموعه بانکی کشور و احتمال دستگیری آنان نیز گفت: یکی از اقداماتی که در مجموعه مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی انجام می‌دهیم رصد و پیگیری بدهکاران عمده بانکی است. ما جلسات زیادی را از سال‌های گذشته با مسئولان بانک‌ها و وقوه‌ قضاییه داشته‌ایم و تصمیمات خوبی هم در این زمینه اتخاذ شده است.
    رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه بانک‌ها بدهکاران عمده‌ای را که دسترسی به آنها ندارند به پلیس معرفی می‌کنند، ادامه داد: ما با دستور مقام قضایی این افراد را رصد می‌کنیم، البته برای بعضی از این‌ افراد قبل‌ترحکم قضایی هم صادر شده  که معمولا این حکم رد مال یا حکم محکومیت است، اما دسترسی به این افراد وجود ندارد تا حکم‌شان اجرا شود. به عبارتی آنها نه اقدام به رد مال می‌کنند و نه می‌توان آنها را پیداکرد که به محکومیت زندانشان منجر شود.

    مقیمی با بیان اینکه در مورد بدهکاران بانکی اولویت این است که این افراد بدهی خود را تسویه کنند، خاطرنشان کرد:تا آنجا که امکان داشته باشه عمده هدف ما این است که این افراد اقدام به تسویه حساب بانکی کنند، در مورد بدهکاران بانکی این نیست که حتما به دستگیری بپردازیم، ما می‌خواهیم پیشگیری کنیم و این امر با تذکر و توصیه به تسویه حساب انجام می‌شود اما در جاهایی که این امر میسر نشود  و بدهکاران در صحنه نباشند حکم برایشان صادر می‌شود و اگر حکم به مرحله اجرا برسد دستگیر می‌شوند.

    رییس پلیس آگاهی ناجا درباره اینکه آیا بدهکاران بانکی دیگری نیز هستند که پرونده‌شان در دست رسیدگی باشد؟ گفت:به هر جهت بدهکار بانکی همین یک نفر نبوده و افراد دیگری هم هستند که پرونده‌ آنان در حال بررسی و رسیدگی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو