عصر بازار

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبر داد:

پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد کوچک و متوسط صنعتی

عصر اعتبار- معاون امور صنایع وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از پرداخت حدود ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروزخبر داد.

پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد کوچک و متوسط صنعتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محسن صالحی نیا گفت :  واحدهایی که عقد قرار دادشان انجام شده نیز حدود 50 واحد هستند که رقم 400 میلیارد تومان را شامل می شود و در شروع طرح عدد خوبی است.

    وی همچنین اعلام کرد : با توجه به جلسلت با بانکها و سازمانهای صنعت ،معدن و تجارت استانی این آمار به سرعت در حال گسترش است و قصد داریم تا پایان شهریور تمامی عقد قرارداد ها منجر به پرداخت شود و این پرداختها  و نتایج عملیاتی  آثار خود را از اوایل مهرماه در واحدها مشاهده کنیم .

    معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با اشاره به ابلاغیه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد : پروژه ای که بر اساس ابلاغیه این ستاد دنبال می کنیم  واحدهای کوچک را برای توسعه آموزشهای فنی و صادراتی کردن وارتقای سطوح مربوط به فعالیتهای این واحدهای کوچک نبال می کنیم که پرداخت تسهیسلات و عقد قرار دادها نیز در این راستا بوده  است.

    صالحی نیا افزود :  در زمینه واحدهای تولیدی چه واحدهایی که از سوی اعضای کارگروه در واحدهای ستاد تسهیل و رفع موانع استانی شناسایی شده اند و چه واحدهای تولیدی که درخواستهای خود را مطرح کرده اند اینها واحدهایی هستند که مشکلات مدیریتی ، نرم افزاری ارتقای استانداردها و ارتقای سطح رقابت پذیری تولیدات را دارند در یک مرحله داریم و در کارگروه های استانی بررسی می شوند.

    وی ادامه داد: در مرحله دیگر واحدهای که مسائل و مشکلاتشان رسیدگی می شود نیاز دارند که با تامین نقدینگی مناسب و تعیین تکلیف بدهی هایی که قبلا داشته ند با تشخیص کارگروههای استانی که دبیرش خود روسای صنعت ، معدن و تجارت استانها هستند و رییسش هم با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی با استانداران هست مشکلاتشان رسیدگی شود.

    به گفته صالحی نیا با تشکیل جلسات متعددی در توجیه این طرح با بانکهای مختلف و بانکهای عامل  بانک مرکزی با ابلاغیه ای برای تسهیل در نحوه پرداخت این تسهیلات راهکار داده است.

    وی ادامه داد: بر این اساس کار در کارگروههای استانی شروع شده و نزدیک سه ماه است که در خواستها رسیدگی و بررسی شده و به بانکهای استانی ابلاغ شده است.

    به بیان صالحی نیا بر این اساس حدود 10 هزار واحد تولیدی کوچک تا 100 نفر شاغل بررسی شده اند که در قالب واحدهای کشاورزی و صنعتی 60 درصد کشاورزی و حدود 40 درصد صنعتی هستند و تا امروز و به لحاظ ارقام در خواستی بر عکس است و واحدهای صنعتی در خواستشان بالاتر است که امیدواریم به نتایج مطلوب برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی