عصر بازار

تصمیمات جدید درباره بیمه بیکاری

عصر اعتبار- یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام اینکه هزینه ثبت نام در دفاتر کاریابی داخلی ۱۵ هزارتومان و دفاتر خارجی ۲۵ هزارتومان است گفت: همچنین حق‎الزحمه هر به کارگماری نیز ۵۰ درصد حقوق فرد است.

تصمیمات جدید درباره بیمه بیکاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد اکبرنیا با بیان اینکه در حال حاضر 800 دفتر کاریابی در کشور فعالیت دارد گفت: در حال حاضر 25 درصد بازار کار به وسیله دفاتر کاریابی پوشش داده می‌شود. وی با اشاره به اینکه کاریابی به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم شده است اظهارداشت: هم اکنون 90 درصد کاریابی در کشور عمومی و 10 درصد تخصصی است.

    این مقام مسئول در وزارت کار اظهارداشت: در کشورهای پیشرفته پوشش کاریابی‌ها افزون بر 70 درصد و در ایران این عدد 25 درصد است؛ بنابراین می‌طلبد کارجویان و کارفرمایان بیشتر به سمت کاریابی‌ها هدایت شوند.

    وی در ادامه از ایجاد سامانه ملی بازار کار در کشور خبر داد و افزود: تمامی ورودی‌های بازار کار از طریق کاریابی‌ها در این سامانه ثبت می‌شوند. اکبرنیا تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری 220 هزار نفر متقاضی به دفاتر کاریابی سراسر کشور مراجعه و ثبت نام کردند که 54 هزار نفر مشغول به کار شدند.

    این مقام مسئول در وزارت کار درباره حق الزحمه ای دریافتی دفاتر کاریابی بر اساس قانون گفت: این حق الزحمه بابت ثبت نام و مشاوره شغلی و به کارگماری افراد در فرصت‌های شغلی است. مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار تصریح کرد: حق الزحمه در حوزه کاریابی‌های داخلی بابت ثبت نام و مشاوره شغلی 15 هزار تومان، در حوزه کاریابی خارجی 25 هزار تومان و به کارگماری 50 درصد حداقل حقوق افراد است.

    وی در ادامه از واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به صورت آزمایشی به کاریابی ‌های غیردولتی در 4 استان کشور خبر داد و افزود: در راستای برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری دولت به بخش خصوصی مراحل تشکیل پرونده بیمه بیکاری در کشور به دفاتر کاریابی غیردولتی واگذار می‌شود.

    اکبرنیا خاطرنشان کرد: بر این اساس مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌توانند با ارائه سوابق بیمه و مدارک لازم جهت بررسی و در مراحل تشکیل پرونده بیمه بیکاری خود به نزدیک‌ترین دفتر مجاز کاریابی محل سکونت خود مراجعه کنند، همچنین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کاریابی غیردولتی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه ضمن طی مراحل تشکیل پرونده بیمه بیکاری، از خدمات اشتغال دوباره این دفاتر نیز بهره‌مند شوند.

    این مقام مسئول در وزارت کار همچنین به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و اظهارداشت: افزایش میزان رضایتمندی ارباب رجوع، کاهش تردد غیرضرور مراجعان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال دوباره مقرری بگیران، مهارت آموزی مقرری بگیران بیمه بیکاری، کمک به صندوق بیمه بیکاری و کاهش قابل توجه هزینه‌های دولت از مزایای واگذاری خدمات بیمه بیکاری به کاریابی‌ها است.

    اکبرنیا بیان داشت: واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌های غیردولتی علاوه بر مزایای مزبور به‌دلیل تعدد کاریابی‌ها در سطح کشور دسترسی بیشتر متقاضیان در محل سکونت و اشتغال آنان جهت طی مراحل تشکیل پرونده و دریافت مقرری بیمه بیکاری را به همراه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو