عصر بازار

جزییات سند یادداشت تفاهم بانک های مرکزی ایران و آذربایجان

عصر اعتبار- بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر سر ایجاد بستر و زمینه لازم برای برقراری روابط کارگزاری بین شبکه های بانکی ایران و اذربایجان با هدف گسترش مناسبات بازرگانی و اقتصادی دو کشور توافق کردند.

جزییات سند یادداشت تفاهم بانک های مرکزی ایران و آذربایجان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، امروز و در حاشیه سفر رییس جمهور کشورمان به باکو، روسای کل دو بانک مرکزی ضمن تایید و تاکید بر لزوم استفاده از سوییچ ملی دو کشور، توافق کردند سیستم های کارتخوان دو کشور برای رفاه تجار و گردشگران متصل شوند. بر همین اساس اولین نشست فنی برای فراهم کردن مقدمات کار حداکثر تا دو هفته آینده بین بخش های ذیربط در دو بانک مرکزی برگزار می شود.

    همچنین بر اساس این سند، مقرر شد طرفین ضمن تشکیل کمیته مشترک بانکی، حسابی تحت عنوان "حساب مخصوص" در دفاتر هریک از بانک های مرکزی دو کشور به نام طرف مقابل برای تسهیل در تسویه مبادلات بانکی افتتاح کنند.
    گفتنی است براساس این یادداشت تفاهم، بانک های مرکزی دو کشور بررسی های لازم را برای اعطای مجوز تاسیس شعبه به بانک های ایرانی و آذری در سرزمین های یکدیگر به عمل می آورند و نسبت به ارایه خدمات فنی و اموزشی به یکدیگر برای انطباق فعالیت های بانکی با اخرین روش ها و استانداردهای روز جهانی اقدام می کنند.
    سند یادداشت تفاهم همکاری های بانکی بین دو بانک مرکزی پیرو ملاقات و مذاکرات دکتر سیف با همتای خود، آقای رستم اوف در تهران به امضای طرفین رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی