عصر بازار

تسویه نیمی از بدهی دولت

خرید تضمینی گندم به ۹.۷ میلیون تن رسید

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم در سراسر کشور و پرداخت نیمی از طلب کشاورزان تاکنون و تسویه بقیه بدهی دولت تا پایان فصل خرید خبر داد.

خرید تضمینی گندم به ۹.۷ میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی قنبری گفت: تا این موقع از فصل خرید تضمینی 9 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان در 31 استان به ارزش 123 هزار میلیارد ریال خریده ایم و به یقین خرید این محصول از مقدار پیش بینی شده 10 میلیون تن در آغاز فصل فراتر می رود.
    قنبری اعلام کرد 50 درصد بهای گندم های خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی از گندمکاران بابت تاخیر در پرداخت مطالبات، عذرخواهی و تصریح کرد: مطالبات کشاورزان بابت تحویل گندم ها به مرور زمان و به طور مستمر با اولویت تحویل گندم به مرکزهای خرید، پرداخت می شود.
    وی افزود: با پایان یافتن فصل خرید، مطالبات گندمکاران نیز تسویه می شود.
    معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تاکنون 1125 مرکز خرید مستقر در سراسر کشور، بیش از یک میلیون و 405 هزار محموله گندم کیفی را تحویل گرفته و ذخیره کرده اند.

    ** رشد 30 درصدی خرید گندم نسبت به پارسال
    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان خرید گندم در مدت مشابه پارسال را هفت میلیون و 300 هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال نسبت مدت مشابه رشد 30 درصدی خرید رقم خورده و نسبت به پایان سال 1394 نیز میزان خرید یک میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته است.
    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیشترین خریدار گندم کشور را استان های خوزستان با یک میلیون و 396 هزار تن، گلستان با یک میلیون و 355 هزار تن، فارس با 865 هزار تن، کرمانشاه با 672 هزار تن و کردستان با 588 هزار تن دانست و اضافه کرد: شمار استان هایی که بیشتر از 200 هزار تن گندم خریداری کرده اند، تاکنون به 10 استان رسیده است.
    وی مهمترین ویژگی خرید تضمینی امسال را شناسنامه دار شدن گندم های تولیدی و شناسایی به نسبت دقیق شمار کشاورزان گندمکار کشور به لحاظ ثبت اطلاعات گندمکاران و تهیه بانک اطلاعاتی از آنان اعلام کرد.
    وزیر جهاد کشاورزی گفته بود در سال های 1391 تا 1393 هر سال به طور متوسط 6 میلیون تن واردات گندم صورت گرفت اما امسال به جای واردات، درصدد افزایش ذخایر داخلی هستیم و تاکنون واردات انجام نشده است.
    نرخ رشد اقتصادی کشاورزی پیش از دولت یازدهم در کشور 5.4 درصد بود که در دو سال گذشته چهار میلیارد و 700 میلیون دلار تراز غذایی کشور به نفع تولید داخلی انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو