عصر بازار

کره جنوبی اولین مرکز پشتیبانی تجار را برای توسعه روابط با ایران راه اندازی کرد

عصر اعتبار- دولت کره جنوبی اولین مرکز ویژه پشتیبانی بازرگانان و تجار خود را برای گسترش و توسعه بیشتر همکاری با نهادهای اقتصادی ایران راه اندازی کرد.

کره جنوبی اولین مرکز پشتیبانی تجار را برای توسعه روابط با ایران راه اندازی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این مرکز که در شهر سئول پایتخت کره جنوبی گشایش یافته، امکانات ویژه ای را در اختیار فعالان اقتصادی این کشور قرار می دهد تا بتوانند با شرایط سهل و آسان تری با همتایان ایرانی به تبادلات تجاری بپردازند.
    کره جنوبی که بعد از اجرای برجام و برداشته شدن تحریم های ناعادلانه علاقه زیادی به گسترش همکاری با ایران از خود نشان داده، تاکنون خدمات قابل توجهی به بازرگانان خود اختصاص داده که گشایش اولین مرکز حقوقی ایران در اتاق بازرگانی کره جنوبی با هدف ارائه مشاوره های حقوقی از جمله این اقدامات است.
    یونهاپ روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که اولین مرکز ویژه پشتیبانی بازرگانان کره جنوبی که تجار محلی نیز می توانند از خدمات آن بهره مند شوند، به آنان امکان می دهد تا با شرایط سهل تری به همکاری اقتصادی با همتایان ایرانی خود بپردازند.
    گزارش حاکیست، این مرکز در جنوب شهر سئول واقع شده و وظیفه دارد خدمات اطلاعاتی و مشاوره ای خود را برای سرمایه گذاری در اختیار بازرگانان کره ای قرار دهد.
    این مرکز توسط «آژانس توسعه، تجارت و سرمایه گذاری» که وابسته به دولت می باشد راه اندازی شده و از جانب بانک های «صنعت» و «ران وری» کره جنوبی و همچنین وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی این کشور پشتیبانی می شود.
    گزارش حاکیست که این مرکز می تواند به شرکت های کره جنوبی برای غلبه بر مشکلات احتمالی تجارت با ایران کمک کرده و روابط تجاری میان دو کشور را تقویت نماید.
    کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد در این زمینه گوی سبقت را از سایر رقبای آسیایی برباید.
    این تلاش ها بعد از سفر سه روزه «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی که اردیبهشت ماه سالجاری به تهران صورت گرفت دوچندان شده است.
    حجم مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی در سال 2015 به رغم کاهشی که در سایه تحریم ها شاهد بودیم به 6.1 میلیارد دلار رسید که از این بین صادرات ایران به کره 2.3 میلیارد دلار و واردات از آن کشور به 3.7 میلیارد دلار رسید.
    بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحبان شرکت های بزرگ کره جنوبی اعتقاد دارند، بهره گیری از فرصت های جدید ایجاد شده نه تنها زمینه های همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد، بلکه افقی روشن را پیش روی همه کشورها در بازتعریف همکاریهای جدید با ایران می گشاید.
    این کشور حتی آشکار اعلام کرده است که قصد ندارد در حال حاضر و حتی بعد از توافق حاصل شده در پرونده هسته ای ایران، عقب تر از دیگر رقبا باشد و بازاری با ظرفیت 80 میلیون نفر جمعیت را از دست بدهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی