عصر بازار

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن:

روستاهای مرزی و سواحل مکران در اولویت پرداخت تسهیلات روستایی هستند

عصر اعتبار- مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار گفت: امسال اولویت پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی نوسازی واحدهای مسکن روستایی، روستاییان جزایر، سواحل مکران و تمام روستاهای شهرستان های مرزی هستند.

روستاهای مرزی و سواحل مکران در اولویت پرداخت تسهیلات روستایی هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، افزود: براساس این مصوبه، امسال برای 80 هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات 200 میلیون ریالی و برای 120 هزار واحد دیگر تسهیلات 180 میلیون ریالی پرداخت می شود.
    وی با اشاره به مزیت های پرداخت تسهیلات برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی، گفت: تاکنون 136 هزار مییارد ریال( 13 هزار و 600 میلیارد تومان) از طریق نظام بانکی با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بهسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی پرداخت شده است.
    مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: با پرداخت این تسهیلات تاکنون یک میلیون و 543 هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شده و به بهره برداری رسیده و مابقی نیز به تعداد 180 هزار واحد در حال نوسازی هستند.
    سهرابی با بیان اینکه سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از این تسهیلات نوسازی و یا بهسازی شده اند، گفت: قرار است به تمام واحدهای مسکن روستایی فرسوده که باید تخریب و سپس نوسازی شوند مبلغ 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شود.
    این مقام مسوول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: در سال های گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی تضمین نامه یارانه سود را ضمانت بازپرداخت این تسهیلات قرار داده بود، اما امسال سازمان مدیرت و برنامه ریزی کشور یارانه سود را تضمین کرده است تا بانک ها با اطمینان بیشتری تسهیلات روستایی را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کنند.
    سهرابی افزود: مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار دو هفته پیش به بانک های سپه، ملی، تجارت، ملت، رفاه و صادرات ابلاغ شد و حداکثر تا یک ماه آینده شاهد پرداخت این تسهیلات با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهیم بود.
    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان از همکاری بانک های عامل در پرداخت این تسهیلات قدردانی و ابراز اطمینان کرد با توجه به نظارت دست اندرکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات مسکن روستایی با 5 درصد سود به موقع پرداخت و در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی هزینه می شود.
    به گزارش ایرنا، سالیانه با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران 200 هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات بانکی نوسازی و یا بهسازی می شود و هم اکنون ساختمان های بسیاری از روستاهای کشور با استفاده از این تسهیلات نوسازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی