عصر بازار

نرخ آپارتمان در برخی محله‌های تهران؛

رکود مسکن همچنان پابرجاست

بی‌تاثیری وام‌ها در رونق معاملات

عصر اعتبار- در حالی نیمه اول تابستان هم رو به پایان است که هنوز تغییری در وضعیت بازار مسکن ایجاد نشده و ورود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم هم نتوانست تغییری را در بازار ایجاد کند.

رکود مسکن همچنان پابرجاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، نیمه اول تابستان هم به پایان رسیده است اما هنوز خبری از رونق بازار مسکن و افزایش معاملات نیست. هرچند که بازار نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده اما همچنان مشتری چندانی در بنگاه‌های املاک حضور ندارد و خریداران اندکی در بازار مسکن به چشم می خورد.

    البته اقداماتی برای افزایش توان اقتصادی متقاضیان از جمله تسهیلات 100 میلیون تومانی خرید و صندوق پس انداز مسکن یکم ایجاد شده است اما همچنان متقاضیان توان اقتصادی بالایی برای ورود به بازار مسکن و پرداخت اقساط بلندمدت را ندارند به همین دلیل اتخاذ چنین سیاست‌هایی هم نتوانسته تاثیر چندانی را بر بازار مسکن بگذارد.

    در واقع مسئولان وزارت راه و شهرسازی امیدوار بودند که با ورود دریافت کنندگان تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم به بازار مسکن که 3 هزار میلیارد تومان نقدینگی را وارد بازار می کند، قدری رونق در معاملات اتفاق بیافتد که هنوز اثری از ورود این تسهیلات در بازار مسکن دیده نمی‌شود.

    حامد مظاهریان در گفتگو با مهر با بیان اینکه تاکنون 47 هزار نفر درصندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کرده‌اند، گفته بود: با این تعداد ثبت نام نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پس انداز انجام گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه ماهیت صندوق پس انداز مسکن یکم این است که به میزان دو برابر پس انداز متقاضیان، تسهیلات داده می‌شود، افزوده بود: با پس انداز یک هزار میلیارد تومانی که در صندوق پس انداز مسکن یکم انجام شده، 2 هزار میلیارد تومان از سوی بانک تسهیلات داده می‌شود و در مجموع 3 هزار میلیارد تومان تزریق منابع به بازار مسکن انجام می شود.

    بنابراین با وجودیکه حدود دو ماه از ورود این تسهیلات به بازار مسکن می گذرد، هنوز آثار چندانی در این بخش به چشم نمی خورد و همچنان بنگاه های املاک خالی از مشتری بوده و فروشندگان با بازاری بدون مشتری مواجه هستند.

    نرخ آپارتمان در برخی محله‌های تهران

    براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی در نارمک - میدان 76 به مساحت 62 مترمربع و دوخواب با پارکینگ و عمر 6 ساله 320 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در لویزان، فرشادی واحدی 65 متری و یکخوابه، نوساز با امکانات و لوکس، متری 4 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد. د

    در محدوده همت غرب- شاهین شمالی واحدی 62 متری و یکخوابه با عمر 18ساله 210 میلیون تومان فروخته می شود و در شمال مرزداران - سپهر آپارتمان 65 متری و دوخوابه 390 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    در خیابان دروس واحدی 70متری 620 میلیون تومان در محله کیکاوس واحدی 72متری 610 میلیون تومان و در موسیوند واحدی 62 متری 540 میلیون تومان به فروش می رسد همچنین در خیابان تهران نو - ایستگاه پل آپارتمان 61 متری، طبقه2 با پارکینگ به مساحت 73 متر و عمر یکساله متری 3 میلیون و 650 هزار تومان فروخته می شود.

    در پونک-بلوارعدل واحدی 64 متری و دوخوابه با پارکینگ و انباری، طبقه اول 330 میلیون تومان به فروش می رسد و در پیروزی کلینی واحدی 63 متری طبقه2 با عمر 7 ساله 147 میلیون تومان فروخته می شود.

    در 16متری اول مجیدیه شمالی واحدی 64 متری و دوخوابه با انباری، تراس و حیاط خلوت و عمر 13ساله بدون پارکینگ، 210 میلیون تومان به فروش می رسد و در تهرانپارس خیابان پروین واحدی 63 متری و یکخوابه طبق سوم با پارکینگ و انباری متری3 میلیون تومان به فروش می رسد.

    در محله جنت آبادجنوبی-لاله شرقی واحدی 63.5 متری طبقه اول انباری با عمر 13 ساله 235 میلیون تومان به فروش می رسد و در پونک 35متری گلستان واحدی 63متری  با پارکینگ و انباری و بازسازی کامل، 235  میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی