عصر بازار

جمعیت و ثروت میلیاردرهای جهان افزایش یافت

عصر اعتبار- وضعیت اقتصادی جهان و مشکلات بازار در سال گذشته به هر نحوی که گذشت، به حال میلیاردرها فرقی نداشت و جمعیت و ثروت این گروه همچنان افزایش یافت.

جمعیت و ثروت میلیاردرهای جهان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آمار میلیاردرهای سال 2016-2015 ولث-ایکس نشان می دهد مجموع ثروت میلیاردرها – افرادی که ثروت بالغ بر یک میلیارد دلار یا بیشتر دارند – 5.4 درصد رشد کرد و به رکورد 7.7 تریلیون دلار رسید. در مقایسه با این رقم، ارزش تولید ناخالص داخلی آمریکا حدود 17 تریلیون دلار است.

    جمعیت میلیاردرهای جهان در سال 2015 به میزان 6.4 درصد رشد کرد و به 2473 نفر رسید.

    طبق گزارش گروه مشاوره ولث-ایکس، میلیاردرها 3.9 درصد از ثروت خانوادگی جهان در سال 2015 را در کنترل داشتند که اندکی کمتر از چهار درصد در سال 2014 بود.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اروپا، خاورمیانه و آفریقا همچنان مناطقی هستند که بیشترین شمار میلیاردرها (1013 نفر) را در خود جای داده اند در حالیکه قاره آمریکا با 782 میلیاردر، در رتبه دوم قرار می گیرد. با اینهمه منطقه آسیا-اقیانوسیه که در سال 2015 چهار برابر بیشتر از آمریکا میلیاردر تولید کرد و 678 میلیاردر دارد، بزودی جای این منطقه را می گیرد.

    اما قاره آمریکا از نظر مجموع ثروت میلیاردرها که به حدود سه تریلیون دلار رسید، از اروپا، خاورمیانه و آفریقا با حدود 2.8 تریلیون دلار، پیشی گرفت.

    با انتقال ثروت خانواده‌های پرجمعیت به نسل جوان‌تر، وارثان بیشتری میلیاردر شده و به جمعیت میلیاردرها اضافه می‌کنند. میلیاردرهایی که ثروتشان را به ارث برده اند همچنان سریع‌ترین رشد را در میان بخشهای جمعیت میلیاردرها دارند و شمار آنها بر مبنای سال به سال، 29.9 درصد رشد کرده است.

    طی دو سال گذشته مارک کامپتون، مدیر بازار بانک مدیریت سرمایه آمریکا در پالوآلتوی کالیفرنیا شاهد این بوده که مشتریان این شرکت شرکتهایشان را فروخته و بخشی از ثروتشان را به فرزندانشان منتقل می کنند.

    به گفته وی، این مشتریان اغلب با این مسئله درگیر هستند که چه ثروتی برای وارثان خود به جای بگذارند تا به شهرتشان خدشه ای وارد نشود بنابراین تنها خواهان منتقل کردن ثروتشان نیستند بلکه مایلند ارزشهایشان را هم منتقل کنند.

    با اینهمه برای بیشتر میلیاردرها، میلیاردر شدن تنها با ارث حاصل نشده و طبق آمار، 87 درصد از میلیاردرها عمده ثروتشان را خودشان بدست آورده اند که از 81 درصد در سال 2014 بالاتر بوده است.

    همچنین طبق این گزارش، همچنانکه شمار میلیاردرها رشد می کنند، تمایل آنها به فعالیت نوع دوستانه هم بیشتر می شود. اقدامات بشردوستانه در سال 2015 همانند سال پیش از آن یکی از علایق اصلی میلیاردرهای جهان بوده است و بیش از 56 درصد از کل میلیاردرها به فعالیتهای بشردوستانه ادامه داده یا به این فعالیتها دست زدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی