عصر بازار

عدم آگاهی و تحریف اخبار نظام بانکی

عصر اعتبار- کاهش نرخ تورم در دولت تدبیر امید و اقدام داوطلبانه بانکها و موسسات اعتباری مجاز در کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات نشان داد که همواره نظام بانکی پیش قدم در توسعه نظام اقتصادی و مدیریت بحران هاست. در این میان اعتماد عمومی رکن اصلی فعالیت های بانکی است. با این رویکرد انعکاس و انتشار اخبار بانکی از سوی رسانه های جمعی و گروهی بسیار حائز اهمیت است.

عدم آگاهی و تحریف اخبار نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، شامگاه روز یکشنبه 17 مردا ماه همزمان با روز خبرنگار در بخش خبری تحلیلی برنامه پایش، موضوع نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری درگفتگو با کارشناسان بررسی شد.در این برنامه چند تماس تلفنی با کارکنان برخی موسسات اعتباری پخش شد. در فایل تصویری موجود یکی از کارمندان موسسات به طرح صندوق سرمایه گذاری با سود 19 درصد اشاره می کند.
    متاسفانه برخی خبرگزاری ها طی روز جاری به انتشار خبری با تیتر" بی اعتنایی 2 موسسه مالی و اعتباری به مصوبه نرخ سود سپرده های شورای پول و اعتبار" اقدام نمودند. به نظر می رسد خبرنگار محترمی که اقدام به تهیه و انتشار این خبر نموده آشنایی کافی با فرآیندهای نظام بانکی و صندوق های سرمایه گذاری ندارد.
    بر اساس این گزارش، موسسه اعتباری کوثر در طول 5 سال از فعالیت در نظام بانکی کشور کاملا همسو با سیاست های بانک مرکزی گام برداشته است. با این رویکرد نرخ سود اعلامی در تمامی طرح های سپرده گذاری و تسهیلاتی این موسسه بر اساس چارچوب های ابلاغی بانک مرکزی و شرایط اعطای تسهیلات مبتنی بر اصول بانکداری اسلامی می باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی