عصر بازار

۹۰ درصد منازل مسکونی استان ایلام فاقد پوشش بیمه ای هستند

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه ایران استان ایلام گفت: بیش از ۹۰ درصد منازل مسکونی در این استان از پوشش بیمه ای برخوردار نیستند.

۹۰ درصد منازل مسکونی استان ایلام فاقد پوشش بیمه ای هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عیسی میرزایی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: 90 درصد منازل مسکونی مردم ایلام فاقد بیمه نامه هستند و بروز زمین لرزه ها متعدد و وقوع سیل در طی سال های اخیر لزوم استفاده از بیمه را دوچندان می کند، در جریان زلزله شهرستان های آبدانان و دهلران به دلیل بیمه نبودن منازل تنها حدود چهار میلیارد ریال خسارت به زلزله زدگان پرداخت شد.

    وی افزود: مدیران اجرایی نیز توجه چندانی به لزوم بیمه کردن اموال و دارایی های دستگاه های اجرایی ندارند، بر اساس بخشنامه وزیر کشور تمامی ارگان های دولتی موظف هستند اموال منقول و غیر منقول خود را بیمه کنند ولی هم اکنون بیش از 70 درصد ساختمان های اداری استان ایلام بیمه نیستند.

    مدیر کل بیمه ایران استان ایلام ادامه داد: این شرکت در استان 70 نمایندگی فروش دارد و سال گذشته در مراکز بیمه ایران 77 هزار و 420 فقره بیمه نامه صادر شد که  37 هزار و 804 مورد از این مقدار مربوط به بیمه نامه اتومبیل بوده است.

    میرزایی تاکید کرد: 637 میلیارد ریال حق بیمه سال گذشته از مشتریان این شرکت دریافت شد و در مقابل حدود 630 میلیارد ریال نیز در نتیجه بروز حوادث ناشی از بیمه درمان، سیل و زلزله، خسارت جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی، بیمه مهندسی پرداخت شده که سهم بیمه درمان از این مقدار حدود 90 درصد است که بخش قابل توجهی از این مسئله به دلیل حوادث رانندگی ناشی از تردد زائران در ایام اربعین حسینی بوده است.

    وی با اشاره به آمادگی این شرکت برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی و بیمه آنها در طول ایام سفر گفت: هماهنگی هایی با ستاد سراسر اربعین در این زمینه در دست اقدام است.

    مدیرکل بیمه ایران استان ایلام ارائه خدمت به جامعه ایثارگران را از مهمترین رویکردهای این شرکت عنوان و اضافه کرد: هم اکنون 40 هزار نفر از خانواده ایثارگران استان از خدمات بیمه ایران استفاده می کنند.

    میرزایی آگاهی و اطلاع نداشتن بیشتر مردم استان از مزیت های استفاده از بیمه را از مهم ترین مشکلات شرکت های بیمه در ایلام برشمرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور  1.5 درصد است در حالیکه در استان با 9 دهم درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

    وی بیمه و اقتصاد را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و تاکید کرد: رشد اقتصادی و توسعه کشورها بدون داشتن صنعت بیمه ای قوی و توانمند امکان پذیر نیست.

    مدیر کل بیمه ایران استان ایلام گفت: صنایع بزرگ و مادری چون نفت، گاز و پتروشیمی و پیمانکاران بزرگ در استان حضور دارند ولی مسئولان این شرکت ها امور بیمه ای خود را در سایر استان ها انجام می دهند و اگر از خدمات شرکت های بیمه ای ایلام استفاده کنند ، ضمن گردش مالی این شرکت ها زمینه ارائه خدمات بهتر به مردم ایلام فراهم می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی