عصر بازار

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

همه برای زنده کردن اقتصاد باید پای کار باشند

عصر اعتبار- رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اقتصاد مقاومتی با هدف حضور پررنگ مردم در صحنه اقتصاد است که این حضور و مشارکت می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و در این عرصه لازم است مسئولان پای کار باشند و دولت تسهیلات لازم را به این بخش تزریق کند.

همه برای زنده کردن اقتصاد باید پای کار باشند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سردار نعمان غلامی در حاشیه جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت سه و اقتصاد مقاومتی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع اقتصاد روستاها و توسعه صنایع تبدیلی موضوعی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند و باید اذعان کرد این مسیر برای نجات اقتصاد روستاها و افزایش درآمد در این مناطق تنظیم شده است که قطعا موجب فراهم شدن زمینه بازگشت مردم به روستاها می‌شود و در ادامه شغل و درآمد را برای این قشر از جامعه فراهم می‌کند.

    وی افزود: ضایعات محصولات کشاورزی در حال حاضر در کشورمان بسیار بالا است به طوری که حدود پنج میلیون تن ضایعات محصولات کشاورزی و باغی در کشور وجود دارد که برای کاهش آن راهی جز حرکت به سوی فرآوری این محصولات و تبدیل آن به ثروت با استفاده از صنایع تبدیلی وجود ندارد.

    رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: بحثی که امروز در جهان وجود دارد، علمی کردن کشاورزی و افزایش میزان برداشت با روش‌های علمی است که بسیار رشد پیدا کرده و موجب کاهش هزینه‌ها شده است.

    این مسئول یادآور شد: توجه به این موضوعات موجب افزایش درآمد خواهد شد و زمینه صادرات به خارج از کشور و سهیم شدن در بازار جهانی را فراهم می‌کند؛ پس اگر به موازات این تحولات نتوانیم کشاورزی در کشور را علمی کنیم از بازارهای جهانی و رقبای خود به شدت عقب خواهیم ماند و این موضوع باعث ایجاد سرازیری سریع مهاجرت‌ از روستاها خواهد شد.

    وی افزود: در زمینه کار در روستاها نتایج خوبی در تحقیقات و اقدامات انجام صورت گرفته و لازم است تعاملات در این زمینه افزایش پیدا کند و حضور دستگاه‌های مرتبط با این موضوع نیز بسیار مهم است و باید پای کار همکاری و کمک با بسیج برآورند.

    غلامی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی، دامپزشکی، مبارزه با آفات نباتی و غیره نتایج خوبی به دست آمده و در موضوع صنایع تبدیلی که بخش بسیار مهم در ارتباط با اقتصاد است، تمرکز روی یک محصول دارای ضایعات در نظر گرفته شده تا هر شهرستان در یک محصول تعیین شود که هدف آن الگوسازی است.

    رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: در شهرستان‌های ابهر محصول انگور، در خدابنده سیب‌زمینی، طارم زیتون، ماهنشان محصول زردآلو و ایجرود در محصولات لبنیاتی و سلطانیه در حبوبات مورد توجه برای توسعه صنعت فرآوری خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی