عصر بازار

جزئیاتی از گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره حقوق‌های نامتعارف

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیاتی از گزارش این کمیسیون درباره حقوق‌های نامتعارف گفت که در جمع بندی این گزارش از دولت نیز نظرخواهی می‌شود.

جزئیاتی از گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره حقوق‌های نامتعارف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات گزارشی از اقداماتی که در زمینه حقوق های نامتعارف انجام شده و دلایل آن از نظر کمیت و کیفیت به کمیسیون ارائه کرده و گزارش کمیسیون اصل 90 نیز جمع بندی و نتیجه‌گیری از گزارش بازوهای نظارتی مجلس، مرکز پژوهش‌ها و پیگیری های کمیسیون خواهد بود تا ان‌شاء‌الله  گزارش را به صحن علنی ارائه کنیم.

    وی افزود:‌ در این گزارش درصد افرادی که تخطی کرده و حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند مورد اشاره قرار گرفته که قطعا درصدی پایین و انگشت شمار است . هم‌چنین درباره میزان و نحوه بازگشت این پول‌ها به خزانه در گزارش مواردی مطرح شده است.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ در گزارش کمیسیون اصل 90  هم‌چنین  پیشنهاداتی نیز مطرح می‌شود تا خلاءهای قانونی موجود با طرح مجلس یا لایحه دولت و یا تلفیقی از این دو پر شود.

    پارسایی با اشاره به مکاتبه کمیسیون اصل 90 با یکی از وزارت خانه‌ها در سال 93 نیز گفت: پیش از اینکه بحث حقوق‌های نامتعارف مطرح باشد کمیسیون اصل 90 در سال 93 مکاتبه‌ای با یکی از وزرا داشته مبنی بر اینکه در زیرمجموعه شما حقوق‌های نامتعارف دریافت می‌کنند اما این وزارتخانه هیچ اقدامی در قبال این تذکر انجام نداده در حالی که  این امر می‌توانست تلنگر خوبی برای جلوگیری از ادامه بحث باشد.

    سخنگوی کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه در جمع بندی گزارش از دولت نیز نظرخواهی خواهد شد گفت:‌ به هر حال دولت در برخورد با پرداختی های نامتعارف پیشگام شد، همراهی کرد و برای برخورد با کسانی که این حقوق‌ها را دریافت کردند اقدامات خوبی انجام داد که این موارد نیز در گزارش لحاظ خواهد شد.

    وی در پایان اظهار کرد: سعی ما براین است که گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد پرداختی‌های غیر متعارف جامع و کامل باشد تا مردم بدانند که نمایندگان آن‌ها در مجلس پیگیر این موضوع و دفاع از حقوق مردم هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی