عصر بازار

کارگران خارجی در عربستان ۸ ماه است حقوق نگرفته‌اند

عصر اعتبار- هزاران کارگر خارجی در عربستان در انتظار دریافت حقوق و مزایای عقب افتاده ۸ ماهه خود از کارفرمایان سعودی هستند و این در حالی است که نفت ارزان اقتصاد عربستان را در تنگنا قرار داده است.

کارگران خارجی در عربستان ۸ ماه است حقوق نگرفته‌اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اول دستمزدشان را به آنها ندادند و بعدا هم از کار اخراج شدند. برای مدتی، حتی غذایی هم در کمپ هایی که برای زندگی آنان در بیابان داغ عربستان در نظر گرفته شده بود، توزیع نمی شد. خدمات درمانی نیز 2 ماه قبل قطع شده است.

    هزاران کارگر خارجی از کشورهای جنوب آسیا که به دلیل تنزل اقتصاد عربستان، هفته هاست دستمزدهایشان را از شرکت های ساخت و ساز این کشور دریافت نکرده اند، با بلاتکلیفی مواجه اند و نمی دانند که این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

    محمد صلاح الدین، سازنده لوله های آب از بنگلادش که در یکی از کمپ های احداث شده توسط شرکت سعودی اوگر اسکان داده شده می گوید: «آنها هیچ پاسخی به سوالات ما در مورد دستمزدهایمان نمی دهند... بعد از اینکه دستمزد و مزایایم را بگیرم، از اینجا خواهم رفت.»

    مقامات سعودی در تلاش برای کاهش هزینه های دولتی، پرداخت پول های پیمانکاران را به تعویق انداخته اند تا بتوانند با تبعات افت قیمت نفت مقابله کنند. این سیاست های ریاضتی موجب وخامت اوضاع شرکت های خصوصی شده که برای دهه های متمادی در پروژه های دولتی فعالیت می کردند. قربانیان این وضعیت هزاران کارگر خارجی ای هستند که در تمام این سال ها با دستمزدهای پایین به اقتصاد عربستان کمک کرده اند.

    کارگران بیکار شده که شامل حدود 16 هزار هندی و پاکستانی هستند، حدود 8 ماه است پولی دریافت نکرده اند. بر اساس سیستم حمایتی ای تحت عنوان کفاله، چشم بسیاری از کارگران به دست کارفرمایان است. ویزای خروج از کشور نیز به این کارگران داده نشده است. در عربستان، که عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان را یدک می کشد، این کارفرمایان هستند که باید ویزای خروج کارگران خارجی را پیگیری کنند، اما قبل از این کار، آنها باید بدهی هایشان به کارگران را صاف کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو