عصر بازار

ربیعی تاکید کرد

هدفمند کردن یارانه‌ها برعهده وزارت کار است

عصر اعتبار- وزیر کار با بیان این که تشخیص جهت‌گیری یارانه‌ها و هدفمند کردن آنها برعهده وزارت کار است، از پیش‌بینی ایجاد اشتغال در سه حوزه ICT، گردشگری و کشاورزی خبر داد.

هدفمند کردن یارانه‌ها برعهده وزارت کار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی امروز در نشست توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار، درباره تامین اعتبار هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت، اظهار کرد: در حال‌ حاضر پرداخت یارانه‌ها توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد و تشخیص جهت‌گیری یارانه‌ها در بخش درمان رایگان، غذا، بیمه‌های مجانی، زنان سرپرست خانوار، بیمه قالی بافان، سیاست‌های حمایتی و هدفمندی یارانه‌ها بر عهده وزارت کار است.

    وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به  ایجاد اشتغال در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و ICT اضافه‌ کرد: در صددیم در سه حوزه  ICT ، بخش کشاورزی و بخش گردشگری اشتغال بالایی ایجاد شود. در حال‌ حاضر در ازای هر یک درصد رشد، 100 هزار شغل ایجاد می‌شود که اگر رشد اقتصادی پنج درصدی تا پایان سال محقق شود، اشتغالزایی قابل توجهی را در این سه بخش شاهد خواهیم بود.

    وی به اجرای طرح "تکاپو" در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در فاز اول در استان کردستان با علاقمندی که استاندار آن داشت، به اجرا در آمده است و در صددیم که در فاز بعدی این طرح را در استان‌های البرز، مازندران، گرگان و یزد اجرایی کنیم و در یک بازه زمانی مشخصی به کل استان‌های کشور گسترش دهیم.

    وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی ادامه‌ داد: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال بخشی از سیاستهای اشتغال در حوزه ICT طراحی شده است و ظرف امسال و سال آینده برای استان کردستان 6000 شغل مستقیم در این بخش پیش‌بینی شده است.

    ربیعی در ادامه با اشاره به این که بخشی از تولیدات صورت گرفته در کردستان به بازار هند و پس از آن به بازارهای جهانی راه خواهد یافت، خاطر نشان کرد: در سازمان فنی و حرفه‌ای انستیتوهای مختلفی برای بخش ICT استان کردستان شکل گرفته است. مثل انستیتوی بازی تا در کنار پارکهای علم و فن آوری افراد فوق تخصص را توانمند کنیم.

    وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح برای دولت نیست و در شکل‌گیری آن سازمان فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های خصوصی، دانشگاه و استانداری نقش دارند.

    وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در پایان سخنان خود تصریح کرد:  مهم‌ترین هدف ما هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی بوده است و الگوی کار ما در کردستان به شمار می‌رود. امیدواریم که الگوی کار در این شش استان نیز به تمام استان‌های کشور تسریع یابد و اهداف اشتغال را محقق کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو