عصر بازار

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع دانش‌بنیان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: فعالان صنایع الکترونیک و شرکت‌های دانش بنیان متناسب با سطح فناوری طرح‌ها می‌توانند از تسهیلات با نرخ سود ۵ تا ۱۵ درصد بهره گیرند.

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی وحدت در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک گفت: این صندوق در سال 94 بیش از 400 میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای ذینفعان صادر و بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی به شرکت‌ها و طرح های این حوزه اعطا کرده است.

    مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، با تاکید بر توسعه همکاری‌های بین‌المللی با هدف یادگیری فناوری و نیز ایجاد ارتباط منطقی بین شرکت‌های بزرگ با صنایع دانش بنیان گفت: با توجه به تنوع و گستردگی صنایع الکترونیک شامل صنایع مخابراتی، ای تی، ای سی تی، نرم‌افزار و صنایع الکترونیک مصرفی باید در بخش‌هایی از صنایع الکترونیک ورود پیدا کنیم که هم رقابت‌پذیر باشیم و هم ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد کنیم .

    وی تصریح کرد: صنایع الکترونیک درصورت تامین بازار از توانایی بالایی برای تولید محصول برخوردارند و لازمه تحقق این مهم این است که نگاه شرکت‌های بزرگی چون شرکت‌های مخابراتی، اپراتورها و صنایع خودروسازی در تامین نیازهای خود به داخل باشد؛ این در حالی است که امروزه تولیدات صنایع الکترونیک40 تا 50 درصد از ارزش خودرو را در دنیا تشکیل می‌دهد؛ در حالیکه این سهم در صنعت خودروسازی ما بسیار کمتر است، مادامی که در جهت رقابت‌پذیری و رفع نیازهای مشتری حرکت نکنیم اتفاقی در این حوزه نخواهد افتاد.

    به گفته وحدت، تامین مالی صنایع پیشرفته لزوما بهترین روش برای حمایت از این صنایع نیست، بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر خصوصی به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب شوند.

    مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با بیان اینکه روش ورود ما به سرمایه‌گذاری ریسک پذیر، اخیرا تدوین و تصویب شده که در نیمه دوم سال اجرایی می شود گفت: در روش سرمایه‌گذاری ریسک پذیر، از شرکت‌های خصوصی با اعطای تسهیلات بلندمدت شبیه به تسهیلات قرض الحسنه حمایت می‌کنیم .

    وحدت افزود: شرکت‌های خصوصی ابتدا سبدی از طرح‌های ریسک پذیر را ارائه و بعد از ارزیابی، با مدلی که تدوین کردیم شرکت‌ها در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ ضمن اینکه نحوه حمایت از صنایع پیشرفته با محوریت تامین مالی، بنگاههای بزرگ و نفوذ فناوری در این بنگاهها همچنین نقشی که در رشد شرکتهای نوپا و دانش بنیان می‌توانند داشته باشند و نیز همکاری‌های بین‌المللی، یادگیری و انتقال فناوری در قالب همکاری‌ها از موضوعات محوری است که پیگیری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی