عصر بازار

پرداخت ۳۳ هزار میلیارد ریال خسارت بیمه ای در بهار ۱۳۹۵

عصر اعتبار- صنعت بیمه در سه ماهه نخست امسال حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که سهم بیمه های شخص ثالث و درمان بیش از ۶۰ درصد است.

پرداخت ۳۳ هزار میلیارد ریال خسارت بیمه ای در بهار ۱۳۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، شرکت های بیمه در فصل بهار سال جاری 32.7 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با 3 ماهه نخست سال قبل، 32.9 درصد رشد نشان می دهد.
    همچنین بر اساس آمار دریافتی از شرکت های بیمه، در مدت یاد شده 54.4 درصد از خسارت های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد و در این مدت شرکت های بیمه تعداد 6.9 میلیون مورد خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با بهار پارسال 26.8درصد رشد داشته است.
    در مدت مورد بررسی 36.6 درصد از خسارت های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، 37.4 درصد در بیمه درمان پرداخت شده است و بیمه زندگی حدود 7.8 درصد از خسارت های پرداختی بازار بیمه سهم دارد.
    نسبت خسارت در این مدت معادل 62.5 درصد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5.9 واحد افزایش نشان می دهد.
    نسبت خسارت در هفت شرکت بیمه ای میهن، نوین، ایران، سینا، دانا، حافظ و ملت بالاتر از این میزان در بازار بیمه بوده است، ضمن این که سه رشته بیمه درمان با 176.8 درصد، بدنه اتومبیل74.3 درصد و کشتی با 66.5 درصد نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه (با 62.5 درصد) داشتند.
    پس از این رشته ها، نسبت خسارت دو رشته بیمه حوادث راننده و شخص ثالث - مازاد (با 54.4 و 50.7 درصد) بالاتر از این نسبت در سایر رشته های بیمه بوده اما پایین تر از نسبت خسارت بازار بیمه قرار دارد.
    حجم حق بیمه های تولیدی بازار بیمه با 20.3 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود 52.4 هزار میلیارد ریال رسید که سهم بخش غیردولتی از این مقدار حدود 68 درصد بوده و 32 درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شده است.
    10 شرکت بیمه ایران، آسیا، پارسیان، البرز، دانا، کوثر، معلم، رازی، پاسارگاد و کارآفرین (هر یک دارای سهم بالاتر از 3 درصد) در مجموع 85.1 درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند.
    شرکت های بیمه در این مدت همچنین 11.6 میلیون فقره بیمه نامه صادر کرده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10.6 درصد رشد داشته است.
    همچنین 45.2 درصد حق بیمه های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد و 14.8 درصد به بیمه زندگی اختصاص دارد و سهم بیمه درمان به میزان 13.2 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو