عصر بازار

اپل در روسیه به تلاش برای جلوگیری از کاهش قیمت آیفون متهم شد

عصر اعتبار- نهادهای نظارتی در روسیه اپل را به تلاش برای جلوگیری از کاهش قیمت آیفون و فشار بر فروشندگان برای ثابت نگهداشتن قیمت این محصول در سطحی خاص خبر داده اند.

اپل در روسیه به تلاش برای جلوگیری از کاهش قیمت آیفون متهم شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، اپل نیز با جدیت این اتهام را رد کرده و می‌گوید هرگز فروشندگان آیفون در روسیه را برای جلوگیری از کاهش قیمت این محصول تحت فشار نگذاشته است.

    سازمان فدرال خدمات ضدانحصار روسیه در آغاز هفته از بررسی پرونده مذکور خبر داد. ماجرا از آنجا آغاز شد که یک مشتری مدعی شد قیمت مدل های آیفون 6اس و 6 اس پلاس در فروشگاه های مختلف در روسیه مشابه است و این امر بدان معناست که اپل برای عدم تخفیف دهی در زمینه فروش این گوشی فروشندگان را تحت فشار گذارده است.

    اپل با ارسال ایمیلی برای رسانه ها تصریح کرده که فروشندگان روس را برای ثابت نگهداشتن قیمت آیفون و جلوگیری از کاهش آن تحت فشار قرار نداده است. در این ایمیل امده است: فروشندگان خود قیمت محصولات اپل در روسیه و دیگر نقاط جهان را تعیین می کنند.

    با این حال مقامات روس معتقدند اپل تا حدی برای ثبات نگهداشتن قیمت تولیدات و محصولاتش به خرده فروشان و فروشگاه های روسیه فشار می آورد و در صورت تکمیل بررسی ها و قطعی شدن این امر جریمه این شرکت در روسیه قطعی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی