عصر بازار

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق عنوان کرد

امیدواری برای افزایش صادرات کالا به عراق به ۲۰ میلیارد دلار

عصر اعتبار- رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به صادرات ۱۳ میلیارد دلاری کالا طی سال‌های بحرانی بعد از سقوط رژیم بعث، اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، صادرات به این کشور در آینده‌ به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

امیدواری برای افزایش صادرات کالا به عراق به ۲۰ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، یحیی آل اسحاق امروز در همایش مشترک تجاری ایران و عراق که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: با توجه به مجموعه اقتضائات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و منطقه‌ای 2 کشور به لحاظ بازار اقتصادی به یکدیگر نیازمند هستند.

    رئیس اتاق مشترک ایران و عراق بیان داشت: برند کالاهای ایرانی در عراق به ویژه در حوزه فنی و مهندسی مانند برق، مورد قبول و قابل رقابت است.

    وی با اشاره به ناامنی کشور عراق به دلیل وجود تروریست‌های داعشی، اظهارداشت: علیرغم این موضوع از آن طرف برای تجارت با این کشور اراده وجود دارد و قبول ریسک مشروعیت سود است.

    وی تصریح کرد: تاجر و فعال اقتصادی که فکر کند نباید برای فعالیت اقتصادی‌اش ریسک وجود داشته باشد، تاجر نیست، چرا که یک تاجر همیشه 2 جیب، یکی سود و دیگری ضرر دارد و باید به هر دو موضوع فکر کند.

    وی بیان داشت: حضور تاجران ایرانی در عراق با این شرایط موجب پایداری و استقامت است، وگرنه در صورت هموار شدن شرایط همگی حضور خواهند یافت.

    آل اسحاق تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران سعی دارد، تا هرگونه امکان فعالیت و شرایط خدماتی را فراهم کند و بازار ایران برای عراقی‌ها از لحاظ شاخص‌های اقتصادی، قیمت، فاصله جغرافیایی، سابقه فرهنگی، سطح تکنولوژی، بازار بسیار خوبی است.

    رئیس اتاق مشترک ایران و عراق تصریح کرد: ما هیچ گاه قرار نیست یک طرفه فکر کنیم و به دنبال بازار و رابطه پایدار هستیم و باید منافع طرفین را در نظر بگیریم.

    آل اسحاق بیان داشت: عراق اولین بازار خدمات فنی و مهندسی ما محسوب می‌شود، به طوری که 80 درصد از صادرات خدمات فنی و مهندسی ما در جهان به عراق بر می‌گردد.

    وی بیان داشت: از نظر مسائل استراتژیک، هم دولت ایران با تمام قوا و هم مجموعه تصمیم‌گیران عراقی در صدد رفع مشکل هستند.

    آل اسحاق بیان داشت: عزم ملی ما در مسائل اقتصادی و سیاسی نگاهی بلند مدت است و فضای حاکم بین ایران و عراق فضای امید به آتیه است.

    آل اسحاق با اشاره به 13 میلیارد دلار حجم تجاری با کشور عراق، ابراز امیدواری برای افزایش این رقم به 20 میلیارد دلار و تصریح کرد: این فعالیت تجاری در شراسط بحرانی اتفاق افتاده و قطعاً امکان توسعه آن وجود دارد.

    وی افزود: بازار عراق بازار مناسب و خوبی برای ایران است و مهمترین نکته در روابط تجاری با این کشور پیدا کردند، طرف‌های مقابل خودمان و برنامه‌ریزی بلند مدت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو