عصر بازار

رییس ایرانداک عنوان کرد

جایزه ملی «فاب» زمینه‌ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان

عصر اعتبار- رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) گفت: جایزه فناوری اطلاعات برتر (فاب) به عنوان تنها جایزه ملی کاربست فناوری اطلاعات، در سه رده طلایی، نقره‌ای و برنزی در چهارمین همایش مدیران فناوری اطلاعات به محصولات فناورانه داده می‌شود.

جایزه ملی «فاب» زمینه‌ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سیروس علیدوستی با اشاره به تاریخچه جایزه ملی فناوری اطلاعات برتر (فاب) اظهار کرد: از خرداد ماه سال گذشته این جایزه سالانه در چارچوب همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات به محصولات فناورانه داده می‌­شود.

    وی افزود: سال گذشته دبیرخانه سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، 138 محصول دریافت کرد که از میان آنها فاب طلایی به سامانه همانندجو از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، فاب نقره‌ای به پایگاه اشتراک دانش از دانشگاه فردوسی مشهد و فاب برنزی به سامانه خدمات دانشگاهی همراه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد داده شد.

    عضو کمیته سیاست‌گذاری همایش افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با ارائه این جایزه به دنبال آن است تا محصولات فناورانه تولید شده را معرفی و به گسترش بازار برای این محصولات کمک کند و همچنین پیشرانی برای توسعه محصولات فناورانه و تولید و صادرات آنها باشد.

    رییس ایرانداک خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری گروهی و توجه به جنبه‌­های فرایندی، مالی و بازار، نوآوری و فناوری و نیز فرهنگی و اجتماعی در تولید محصولات فناورانه در حوزه فناروی اطلاعات از نکات مهم در جایزه فاب است. توجه به چنین جنبه‌هایی از محصولات فناورانه، از یک سو می‌تواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دستاوردهای فناوری اطلاعات را نزد سیاست‌گذاران کشور برای دست‌یابی به چشم‌انداز و هدف‌های اقتصادی مقاومتی آشکار کند و از سویی دیگر می‌تواند با توجه به این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها نگاه واقع‌بینانه‌تری را نزد مدیران فناوری اطلاعات کشور برای پیشبرد هدف‌های اقتصاد دانش‌بنیان فراهم کند. 

    علیدوستی با بیان ویژگی‌های محصولات فناورانه گفت: محصولات فناورانه هرگونه نوآوری و ابتکار در حوزه کاربرد فناوری اطلاعات را در بر دارند و می­‌توانند در قالب محصولات و خدمات نرم‌­افزاری، سخت‌افزاری و ارتباطی (شبکه‌­ای)، استانداردها، معماری­‌ها و روش‌شناسی‌­های طراحی و توسعه سامانه‌­های کاربردی و روش‌­ها و استانداردهای آسان‌سازی کاربست فناوری اطلاعات و اشاعه آنها در بستری فرهنگی، اجتماعی ارائه شوند.

    وی یادآور شد:‌ سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات می‌توانند مستندات محصولات فناورانه خود را تا 31 مرداد 1395 از وبگاه همایش به نشانی itmanc.irandoc.ac.ir برای بررسی ارائه کنند.

    بر اساس این گزارش، چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات در تاریخ 7 مهر 1395 برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو