عصر بازار

سفیر ایران:

روابط ایران و پاکستان عالی است

عصر اعتبار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر وجود روابط بسیار خوب میان دو همسایه گفت که ایران در تلاش برای اجرایی کردن طرح ها و قراردادهای بزرگ میان دو کشور است.

روابط ایران و پاکستان عالی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، 'مهدی هنردوست' در مصاحبه ای با روزنامه انگلیسی زبان 'دیلی تایمز' گفته است که بخش های خصوصی دو کشور نیازمند تعامل بیشتر با یکدیگر هستند و افزایش این تعامل می تواند نقشی بسیار مهم در گسترش روابط دو جانبه داشته باشد.
    هنردوست حجم کنونی مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان را حددود 700 میلیون دلار اعلام کرده و گفته است که این رقم، باتوجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور همسایه، رقم ناچیزی است.
    وی با اشاره به موضوع لغو تحریم ها گفت: بعد از لغو تحریم ها، اقدام هایی باید از سوی ایران و پاکستان برای ارتقای حجم مبادلات تجاری اتخاذ شود و یکی از مهم ترین این اقدام ها، رفع موانع در مسیر برقراری مبادلات بانکی میان دو کشور است.
    هنردوست در این مصاحبه درخصوص پیشرفت طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان (آی.پی) هم گفت که دو طرف باید با انجام گفت و گوهای بیشتر، مسائلی را باعث تاخیر در اجرای این طرح شده است، حل و فصل کنند. 'ایران تا کنون دو میلیارد دلار برای احداث خط لوله در خاک خود هزینه کرده و احداث خط لوله در خاک ایران تقریبا تکمیل شده است.'
    سفیر ایران گفت: همچنان منتظر اجرای تعهدات پاکستان در زمینه این طرح هستیم. پاکستان به شدت نیاز به انرژی دارد و گاز ایران نسبت به هر منبع دیگری، مقرون به صرفه تر و در دسترس تر برای پاکستان است.
    وی با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در فروردین ماه سال جاری گفت که در این سفر، هر دو کشور برای همکاری بیشتری در زمینه های گوناگون از جمله میان اتاق های بازرگانی دو طرف توافق کردند.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین انفجار روز گذشته در شهر کویته را که بیش از 70 کشته برجا گذاشت، محکوم کرد و آن را جنایتی وحشیانه علیه بشریت دانست.
    هنردوست در این مصاحبه در پاسخ به سوالی در خصوص تنش در روابط ایران و عربستان هم گفت: اختلاف میان دو کشور بزرگ اسلامی به نفع جهان اسلام نیست و رفتار عربستان موجب انشقاق در جهان اسلام می شود. ما خواستار روابط محکم و اتحاد پایدار میان امت اسلامی هستیم.
    سفیر جمهوری اسلامی ایران از ابتکار عمل و تلاش سران دولت و ارتش پاکستان برای میانجی گری میان ایران و عربستان نیز قدرانی کرد و گفت: ایران اعلام کرده که آماده همکاری است اما به نظر می رسد طرف دیگر چندان علاقمند به همکاری و کنار گذاشته اختلاف ها نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی