عصر بازار

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات خبر داد:

افت تراز مالی و رشد اقتصادی عربستان درپی تامین هزینه‌های جنگ

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات از وضعیت نا به سامان اقتصادی عربستان سعودی به دلیل هزینه‌های تحمیلی در حمایت از سازمان‌های تروریستی خبر داد.

افت تراز مالی و رشد اقتصادی عربستان درپی تامین هزینه‌های جنگ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»به نقل از ایسنا ،آرش شهرآیینی با اشاره به فعالیت‌های دپارتمان ارزیابی ریسک کشوری اظهار کرد: وضعیت اقتصادی عربستان به دلیل هزینه‌هایی که در حمایت از شرکت‌های تروریستی متحمل شده با تراز مالی منفی 17 درصد مواجه شده است.

    وی افزود: در اقتصاد بین‌الملل شاخصی به اسم پوشش واردات وجود دارد که نشان می‌دهد اگر درآمدهای ارزی یک کشور قطع شود تا چه اندازه آن کشور از نظر زمانی می‌تواند نیازهای خود را تامین کند و بر اساس تعداد ماه‌های واردات سنجیده می‌شود که این شاخص برای عربستان تا سال گذشته 38 ماه بود، یعنی اگر به هر دلیلی درآمدهای مالی عربستانی‌ها قطع می‌شد تا 38 ماه می‌توانستند به واردات خود از محل ذخایر خود ادامه دهند که این شاخص برای سعودی‌ها در سال جاری به 28 ماه رسیده است.

    عضو هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی عربستانی‌ها به دلیل تامین هزینه‌های جنگ دچار مشکل شده است، گفت: این موضوع باعث شده رشد اقتصادی عربستان به پایین‌تر از 1.5 درصد کاهش پیدا کند و موسسات رتبه بندی، رتبه اعتباری این کشور را یک پله کاهش داده‌اند.

    شهرآیینی ادامه داد: در مجموع، هزینه‌هایی که این کشور تقبل می‌کند تا در جنگ‌هایی که به آن وارد شد کار خود را پیش ببرد باعث شده وضعیت اقتصادی عربستان به شدت تحت تاثیر قرار گیرد و ادامه این روند باعث می‌شود ظرف مدت کوتاهی ذخایر سعودی ها از بین برود و با شرایط سختی مواجه شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی