عصر بازار

کاهش سود وام مسکن به ۹درصد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک مسکن از آمادگی این بانک برای کاهش سود تسهیلات از ۱۱ درصد به ۹ درصد خبر داد.

کاهش سود وام مسکن به ۹درصد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدهاشم بت‌شکن در این‌باره گفت: این بانک آمادگی دارد به تبع کاهش سود سپرده‌های بانکی، سود تسهیلات خود را از 11درصد به 9 درصد کاهش دهد.

    وی افزود: در 4 ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، وام مشارکت مدنی این بانک 91 درصد و وام خرید مسکن 61 درصد افزایش داشته است. به ‌گفته وی، سرجمع پرداخت وام مسکن در این بانک در این مدت 75 درصد رشد داشته است.

    بت‌شکن با بیان اینکه در این مدت 400 هزار تسهیلات فروش اقساطی و 100 هزار تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شده، اضافه کرد: بانک مسکن پرداخت 100 هزار تسهیلات برای بافت فرسوده شهری را در دستور کار خود قرار داده و پارسال نیز برای 55 هزار واحد تسهیلات پرداخت کرده است اما تاکنون یارانه 200 میلیارد تومان به بانک پرداخت نشده است.

    به گفته مدیرعامل بانک مسکن، اگر قرار است این یارانه به بانک مسکن پرداخت نشود اجازه دهند همه حساب‌های وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان‌های تابعه آن در این بانک متمرکز شود تا بتوانیم قیمت تمام‌شده منابع مالی خود را کاهش دهیم.

    در همین حال، محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: شرط خانه اولی برای متقاضیان استفاده از تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در بافت فرسوده برداشته شد.

    ایزدی افزود: 150 هزار فقره تسهیلات نوسازی شامل وام‌های نوسازی، ودیعه مسکن و وام مقاوم‌سازی عرضه می‌کنیم و دیگر تسهیلات صندوق یکم هم استفاده می‌شود. وی افزود: در مدل تسهیلات صندوق یکم وام 160 میلیون تومانی با بهره 11 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی