عصر بازار

کردبچه:

سرانجام مالیات در برنامه ششم؟

عصر اعتبار- مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس برنامه ششم توسعه، نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی از ۶.۴ درصد در سال ۹۴ باید به ۱۰ درصد افزایش یابد.

سرانجام مالیات در برنامه ششم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از خبرآنلاین، محمد کردبچه درباره نگاه مالیاتی برنامه ششم توسعه اظهار داشت: سیاستی که ما در برنامه‌های توسعه‌ای قبل هم داشتیم، در خصوص نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی بود. این نسبت هم در سطح بین‌المللی خیلی پایین است و هم در کشور هیچ‌گونه تحولی در سال‌های گذشته ایجاد نشده است.
    وی افزود: عملکرد سال 94 حدود 6.4 درصد بود؛ در صورتی که در کشورهای در حال توسعه این نسبت‌ها در حدود 15 درصد و در کشورهای توسعه‌یافته بالای 40 درصد است.
    مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تصویری که در برنامه ششم در نظر گرفته شده، بلندپروازانه نیست.
    کردبچه با بیان این‌که در گذشته الزامات افزایش سهم مالیات در اقتصاد فراهم نشد، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه گفته شده که نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی از 6.4 درصد در سال 94 به 10 درصد برسد.
    وی متذکر شد: برای این کار سازمان امور مالیاتی کارهای خیلی خوبی انجام داده است؛ مثل طرح جامع مالیاتی که قول داده‌اند که اجرایی شود. بحث جلوگیری از فرار مالیاتی و حذف معافیت‌ها نیز مطرح است.
    مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: شاید یکی از دلایلی که در کشور ما نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی پایین است، این است که معافیت‌ها و فرار مالیاتی در کشور بالاست.
    نوبخت متذکر شد: در حال حاضر برنامه این است که از معافیت‌ها و فرار مالیاتی جلوگیری کنیم و از آن طرف نیز، مجوزهای قانونی نیاز است. البته در برنامه ششم گفته شده که هیچ معافیتی داده نمی‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، ما باید به نیازهای سازمان امور مالیاتی توجه کنیم. البته در یکی دو سال گذشته به این موضوع خیلی توجه کردیم و اگر بودجه سازمان امور مالیاتی را مقایسه کنید، می‌بینید در سال‌های اخیر به این موضوع توجه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو