عصر بازار

رکود عمیق مسکن در مناطق شمالی تهران

عصر اعتبار- با وجودی که در مناطق شمالی شهر تهران مشکل نقدینگی وجود ندارد اما رکود بازار مسکن در این مناطق عمیق‌تر است و ساخت و ساز بسیار کمی انجام می‎گیرد.

رکود عمیق مسکن در مناطق شمالی تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از مهر، رکود بازار مسکن علاوه بر مشکلاتی که برای بنگاه‌های املاک و فروشندگان خانه ایجاد کرده، بازار خانههای لوکس را هم تحت تاثیر قرار داده و خرید وفروش در این بخش هم با رکود زیادی مواجه است. و باوجودیکه متقاضیان این نوع از خانه‌ها مشکلی در تامین نقدینگی ندارند اما اینطور به نظر می‌رسد که بیشترین رکود در مناطق شمالی شهر تهران باشد.

    در واقع بیشترین گرانی مسکن در مناطق شمالی تهران است بنابراین رونق خرید وفروش در این منطقه تاثیر گذاری زیادی را بر سایر مناطق دارد و به نوعی تعیین کننده قیمت در سایر مناطق شهری تهران به شمار می‌رود. بنابراین از زمان رکود مسکن، مناطق شمالی شهر تهران با رکود عمیق تری به نسبت واحدهای کوچک و ارزان تر در سایر نقاط شهری مواجه شده‌اند.

    براین اساس، سرمایه گذارانی که وارد بساز و بفروش در این مناطق می‌شوند، نقش زیادی را در گران کردن بهای مسکن دارند. این سرمایه‌گذاران با خرید زمین‌های گران قیمت شمال تهران و ساخت برج‌ها، ارزش افزوده زیادی برای زمین ایجاد کردند که همین موضوع یکی از مهمترین دلایل گرانی مسکن در سال‌های گذشته بود.

    بنابر گفته پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری بیشترین تقاضا برای بلندمرتبه سازی متعلق به منطقه یک تهران بوده است. وی افزود: مصوبه بلندمرتبه سازی در منطقه یک 36 مورد، در منطقه شش 22 مورد، در منطقه سه 18 مورد و در منطقه دو 14 مورد بوده است. وی با اشاره به تفاوت جدی مصوبات منطقه یک با سایر مناطق کشور گفت: بخش اعظم مصوبات منطقه یک برای تغییر کاربری باغ و باغ مسکونی به بلندمرتبه سازی اداری- تجاری و مسکونی- تجاری بوده است.

    دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه بیشترین میزان کاربری های تغییر کرده شامل اراضی بایر، مسکونی، باغ و باغ- مسکونی بوده است، گفت: بیشترین تقاضاها را برای زمین های هزار تا 5 هزار متر مربع بوده اند و بیشترین تقاضاها برای طبقات 13 تا 15، 12 طبقه و 16 تا 20 طبقه بوده است. حناچی بیشترین تقاضای بلندمرتبه سازی را در مناطق یک، دو، سه، چهار، پنج و شش اعلام کرد.

    بنابراین هرگونه تغییراتی در ساخت و ساز شمال شهر تهران به طور مستقیم می‌تواند بازار مسکن را تحت تاثیر خود قرار دهد به همین دلیل در حال حاضر خرید وفروش در این منطقه هم در رکود عمیقی است و ساخت و ساز چندانی هم در این منطقه صورت نمی‌گیرد.

    قیمت آپارتمان های لوکس در شهر تهران

    براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی 250 متری در سعادت آباد، اعیان نشین، نوساز، فول امکانات با لابی مبله و 3 پارکینگ سندی 3 میلیارد و 350 میلیون تومان به فروش می رسد و در نیاوران واحدی 236 متر  ولوکس متری 9 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

    در ولنجک واحدی 250متری و 4 خوابه با تراس بزرگ و لابی مجلل - استخر و سونا، سالن اجتماعات - نشیمن مجزا هر متر مربع 10 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می شود وو در فرمانیه واحدی 250 متری و  سه خوابه متری 9 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    همچنین در سعادت آباد آپارتمان 245 متری با 4 خواب و لابی مجلل، فول امکانات و سالن وسیع متری 12 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در فرمانیه شرقی یک دستگاه آپارتمان 240 متری با عمر چندساله 2 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

    در  سعادت آباد آپارتمانی 490 متریی با ویو ابدی، تراس مبله، 250 متر سالن و 5 خواب، 6 پارکینگ متری 14 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و واحدی دیگر در سعادت آباد به مساحت 310 متر، فول امکانات، متری 10 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد.

    بر اساس این گزارش، در خیابان نیاوران آپارتمانی 370 متری با سوئیت و متریال تمام برند اروپا، شیرآلات طلا و نوساز، متری 12 میلیون تومان فروخته می‌شود و در الهیه آپارتمان 320 متری با 4 خواب و 2 پارکینگ، 500 متر لابی متری 13 میلیون تومان به فروش می رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو