عصر بازار

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سال خروج از رکود اقتصادی را پیش رو داریم

عصر اعتبار- قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وام‌های رونق اقتصادی تا پایان شهریور پرداخت می‌شود تا امسال، سال خروج از رکود اقتصادی برای صنایع کوچک و متوسط باشد.

سال خروج از رکود اقتصادی را پیش رو داریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در مراسم نکوداشت و تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف برتر استان زنجان افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط است که برنامه‌های این بخش تهیه و تدوین شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌جاری هفت پروژه را در ذیل اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود داده که یکی از این هفت پروژه، برنامه رونق واحدهای کوچک و متوسط است.

    وی ادامه داد: در سطح کشور 7500 واحد تولیدی کوچک و متوسط وجود دارد که ظرفیت تولید آن‌ها بدون استفاده قرار گرفته است. همچنین 2500 واحد تولیدی کوچک و متوسط با 60 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که با تزریق نقدینگی، برای رونق تولید به بهره‌برداری می‌رسند و این وزارتخانه در همه بخش‌ها به دنبال فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط است.

    رحمانی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه نسبت به صنایع کوچک و متوسط، خاطرنشان کرد: وزارتخانه واحدهای کوچک و متوسط مشکل‌دار را شناسایی کرده است که هر یک از آن‌ها در سرفصل اقتصاد مقاومتی و در ذیل برنامه‌های خروج از رکود هستند، زیرا صنایع کوچک و متوسط بیشترین آسیب‌ها را در دوران تحریم متحمل شده‌اند.

    وی تصریح کرد: در چند سال گذشته اقتصاد کشود شرایط خاصی داشت و در این سال‌ها تورم 40 درصد اعلام شد که این نرخ تورم به تنهایی می‌تواند مانع از تولید و توسعه شود. همچنین در حال حاضر تحریم‌ها برداشته شده و دشمن که با حربه تحریم‌ها سعی در نابودی اقتصاد کشور را داشت، حال در خواسته خود ناکام مانده است.

    قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجادت یادآور شد: واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که مشکل نقدینگی و تامین مواد اولیه دارند ولی مشکل فروش و تولید ندارند و فعال‌سازی آن‌ها منجر به افزایش و یا تثبیت اشتغال شود و یا صادرات را افزایش دهد مورد حمایت قرار می‌گیرد و به آن‌ها نقدینگی تخصیص داده می‌شود و با تشکیل هفتگی ستاد تسهیلات با حضور بانک‌ها، مشکلات بین بانک‌ها و واحدهای کوچک و متوسط نیز حل شده است.

    این مسئول با اشاره به 2.5 میلیون تن مازاد تولیدات کشاورزی در زنجان گفت: با ایجاد واحدهای فرآوری کوچک و متوسط برای این مازاد تولید علاوه بر ایجاد اشتغال، می‌توان ارزش افزوده تولید کرد.

    وی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه امسال، تسهیلات و نقدینگی به واحدهای تولیدی تزریق می‌شود تا در نیمه دوم سال رونق داشته باشند و امسال، سال خروج از رکود باشد. همه باید در این زمینه همکاری کنند؛ چرا که همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و با همکاری به مقصد خواهیم رسید.

    در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: یکی از اهداف این سازمان حمایت از تشکل‌های غیردولتی است و تشکل‌های ذی‌ربط در حال حاضر جایگاه خاصی را نسبت به دوره‌های قبل دارند و بیشترین جایگاه را در بخش توسعه‌ای استان عملی می‌کنند.

    ناصر فغفوری ادامه داد: با توجه به افتتاح دو سرمایه‌گذاری در ماه‌های آتی در زنجان، این استان رتبه 11 کشوری را از نظر حجم سرمایه‌گذاری به خود اختصاص خواهد داد و حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان در سال 93 نزدیک به 30 میلیارد ریال بوده و در مردادماه امسال این شاخص بیش از 51 هزار میلیارد ریال است که این میزان افزایش نشان از حرکت توسعه استان با الگوی توسعه صنعتی است.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زنجان رتبه 18 کشوری را از نظر حجم سرمایه‌گذاری صنعتی، رتبه 15 در فعالیت صنعتی و رتبه 14 را در زمینه فعالیت‌های معدنی دارد و با بهره‌برداری از سه واحد تولیدی تا شهریورماه امسال این رتبه از 18 به 11 ارتقای جایگاه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو