عصر بازار

تسهیل مبادلات تجاری با متصل شدن کارت‌های بانکی ایران و آذربایجان

عصر اعتبار- عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،بااشاره به ترکیب سیستم‌های کارت‌های بانکی ایران و آذربایجان، گفت: ایمنی در انتقال ارز و سهولت دسترسی به ارز برای انجام مبادلات تجاری از مزایای دسترسی به شبکه های مبادلات اعتباری است.

تسهیل مبادلات تجاری با متصل شدن کارت‌های بانکی ایران و آذربایجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از میزان، زهرا سعیدی با اشاره به ترکیب سیستم های کارت های بانکی ایران و آذربایجان برای اینکه شهروندان دو کشور بتوانند از کارت‌های خود در هر دو کشور استفاده کنند،گفت: سیستم بانکی بهترین و امن ترین راه برای تسویه هزینه معاملات تجاری است و یک حساب کنترلی در واقع عامل اصلی است که می توان از طریق آن هزینه معاملات را تسویه کرد.

    نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر پیوستن و دسترسی به شبکه‌های مبادلات اعتباری یا دیگر روش‌های جا به جایی پول، افزود: بر این اساس عموم مردم می توانند از این کارت ها برای پرداخت های خود در فروشگاه‌های اینترنتی جهانی نظیر رزرو هتل‌ها و بلیت های شبکه حمل نقل و غیره در سراسر جهان استفاده کنند و پرداخت‌های بین بانکی بازرگانان نیز انجام شود.

    سعیدی با بیان اینکه همکاری های بین بانکی خارجی و دسترسی به شبکه های مبادلات اعتباری باعث می شود تامین ارز مورد نیاز برای مسافران و مردم آسان شود،ادامه داد: ایمنی در انتقال ارز و سهولت دسترسی به ارز برای انجام مبادلات تجاری از مزایای دسترسی به شبکه های مبادلات اعتباری است.

    وی با اشاره به اینکه امروزه برای انجام بسیاری از خریدها درفضای مجازی و اینترنتی ضرورت دسترسی به شبکه های مبادلات اعتباری از طریق کارت‌های اعتباری احساس می شود، یادآور شد: درحال حاضر یکی از خلاها در خرید و فروش های اعتباری عدم دسترسی به شبکه های مبادلات اعتباری است که اگر بطور رسمی امکان انجام این کار فراهم نشود، احتمال دسترسی بصورت غیررسمی و با ریسک بالا در این رابطه بوجود می آید.

    سعیدی افزود: وزارت اقتصاد،بانک مرکزی،بانک ها و سایر نهادهای ذی ربط باید با رعایت مقررات و ساختار، امکان در دسترس قرار گرفتن کارت اعتباری ارزی را فراهم کنند تا زمینه تسهیل در انجام مبادلات تجاری در بازارها فراهم شود.

    عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: بانک مرکزی باید بر استفاده از این کارت ها و کارایی آن نظارت کند، تا سو استفاده کنندگان نتوانند اقداماتی درجهت پولشویی انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو