عصر بازار

تحلیل ۱۵ اقتصاددان ار تاثیر رسانه بر اقتصاد

عصر اعتبار- ۱۵ اقتصاددان و فعال اقتصادی از تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری سخن می‌گویند.

تحلیل ۱۵ اقتصاددان ار تاثیر رسانه بر اقتصاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، در این کتاب، اقتصاددانانی چون مسعود نیلی و محسن رنانی موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.
     «متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری» عنوان جدیدترین کتاب منتشر شده توسط انتشارات دنیای اقتصاد است که در آن 15 اقتصاددان ، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری سخن می‌گویند.
    مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور؛ داود دانش‌جعفری، وزیر اسبق اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛ محسن رنانی، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان؛ فرشاد مومنی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی؛‌ سید صفدر حسینی،‌ وزیر اسبق اقتصاد و رئیس سابق صندوق توسعه ملی؛ عیسی کلانتری، وزیر اسبق کشاورزی و دبیر کل خانه کشاورز؛ عباس شاکری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و حجت میرزایی، معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زمره اقتصاددانانی هستند که در این کتاب به بررسی رابطه اقتصاد و رسانه پرداخته‌اند و موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.
    در کنار این اقتصاددانان، هادی خانیکی، عضو هیات علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز در تحلیلی به هم‌پیوندی نقش‌ها در ارتباطات و توسعه اقتصادی پرداخته است.
    مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران به عنوان دو مقام ارشد پارلمان بخش خصوصی به همراه چهار فعال بخش خصوصی باسابقه (شاهرخ ظهیری، حمید حسینی، محمدرضا بهرامن و مسعود دانشمند) نیز در این کتاب به بررسی تاثیر رسانه در سرمایه‌گذاری پرداخته‌اند.
    ابراهیم علیزاده، مولف این کتاب در معرفی مختصر این کتاب نوشته است: «تحقیقاتی که تاکنون درباره ضعف سرمایه‌گذاری در ایران شده، عمدتا معطوف به کاستی های حقوقی مانند مقررات دست‌وپاگیر و موانع اداری یا عوامل سیاسی و نرخ پایین تشکیل سرمایه و انباشت ناچیز سرمایه بوده است. علل اصلی شعف سرمایه‌گذاری هم همین موارد است. اما از عامل دیگری که می‌تواند این ضعف‌ها را کاهش یا افزایش دهد غفلت شده است. این عامل، سهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و نقد و ایجاد شفافیت و سرانجام هموار کردن راه سرمایه‌گذاری است. در این کتاب، اقتصاددانانی چون دکتر مسعود نیلی و دکتر محسن رنانی موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو