عصر بازار

توسط عضو هیات مدیره بانک صورت گرفت:

تشریح جزئیات طرح کارت خرید سپه و نحوه بهره مندی مشتریان از این کارت

عصر اعتبار- عضو هیأت مدیره بانک سپه جزئیات طرح کارت خرید سپه و نحوه بهره مندی مشتریان از این کارت را تشریح کرد.

تشریح جزئیات طرح کارت خرید سپه و نحوه بهره مندی مشتریان از این کارت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، عیسی کاظم نژاد با اشاره به اجرای طرح کارت خرید سپه توسط این بانک گفت: بانک سپه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال 1395 با شعار «اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل» و به منظور حمایت عملی از تولید ملی و اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، بخشی از اعتبارات خود را در قالب اجرای این طرح به حمایت از تولید کالای اساسی با کیفیت تولید داخل اختصاص می دهد.
    وی افزود: بانک سپه در قالب طرح کارت خرید سپه، با اختصاص اعتبار 10 میلیون تومان به مشتریان خود و صدور کارت برای آنها، موجبات افزایش فروش محصولات تولید داخل را فراهم می کند.
    عضو هیأت مدیره بانک گفت: جامعه هدف در این طرح کلیه مشتریان با درآمد متوسط این بانک به عنوان دارندگان کارتهای خرید و نیز فروشندگان و عرضه کنندگان کالاهای با کیفیت تولید داخل در کشور هستند.
    وی با بیان اینکه از جمله ویژگی های این طرح، صدور کارت در کمترین زمان ممکن و با معرفی تنها یک ضامن معتبر است اظهار داشت: با اجرای این طرح از یک طرف قدرت خرید مردم افزایش می یابد و از طرف دیگر با توجه به طراحی صورت پذیرفته در دستگاه های کارتخوان بانک سپه، ترتیبی اتخاذ شده تا فروش محصولات ساخت داخل به صورت واقعی از طریق فرآیندهای تعریف شده در پایانه های فروش بانک سپه انجام شود.
    کاظم نژاد افزود: همچنین تمامی دارندگان این کارت می توانند کالاهای مورد نظر را با قیمت مورد توافق با فروشنده خریداری کنند.
    وی فرایند صدور این کار را از طریق دو روش انفرادی و گروهی اعلام کرد در روش گروهی سازمان ها و شرکت ها و بنگاه های اقتصادی نسبت به معرفی کارکنان خود به بانک اقدام نموده و بانک نسبت به صدور کارت های خرید سپه به صورت گروهی اقدام می نماید. در روش انفرادی، مشتری با مراجعه به شعب بانک و انعقاد قرارداد مرابحه، نسبت به تحویل کارت خرید سپه اقدام می کند.
    عضو هیات مدیره بانک گفت: با استفاده از کارت مذکور، مشتریان می توانند کالای مورد نظر خود را خریداری و وجه آن را در اقساط 24 ماهه و با نرخ سود 14 درصد با بانک تسویه کنند.
    بانک سپه به عنوان اولین طراح کارت خرید کالاهای تولید داخل مطرح بوده و با ارائه مبانی که آن در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ارائه مشاوره های لازم به برخی از بانک های مشتاق اجرای این طرح، افتخار دارد گام اساسی در جهت اجرای عملی اقتصاد مقاومتی برداشته و همگام با سیاست های خروج از رکود دولت تدبیر و امید ، پیشرو در ارائه خدمت اعتباری کارت خرید سپه در نظام بانکی کشور باشد. طراحی این کارت به غیر از کمک به اقتصاد کشور به مسئله معاملات صوری که یکی از مهم ترین دغدغه های نظام بانکداری بدون ربا که همواره مورد انتقاد کارشناسان و عالمان حوزه بانکداری اسلامی بوده است ، پایان داده است. بانکداری کشور با انطباق اقتصاد واقعی با اقتصاد پولی در نظام بانکداری اسلامی، ضمن تحقق عملیات واقعی در اعتبارات، خلق پول بدون پشتوانه اقتصاد واقعی از بین رفته و نظام بانکی با صلابت بیشتری به سمت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران پیش خواهد رفت.
    کاظم نژاد اظهار امیدواری کرد بانک سپه بتواند با استفاده از این طرح در جهت رونق فروش کالاهای با کیفیت تولید داخل، فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی در جامعه، حرکت مستمر چرخ صنعت و در نهایت کاهش نرخ بیکاری و افزایش رفاه عمومی جامعه گام مثبتی بردارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی