عصر بازار

تلاش برای داشتن نمایندگی شرکت اپل در ایران باید ادامه یابد

عصر اعتبار- رییس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: گرچه اقدام برای دریافت مجوز واردات تلفن همراه تولیدی شرکت آمریکایی اپل (Apple) گام مثبتی است اما باید تلاش کرد نمایندگی این شرکت در کشور ایجاد شود.

تلاش برای داشتن نمایندگی شرکت اپل در ایران باید ادامه یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اقتصادی افزود: تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دادن مجوز واردات تلفن همراه تولیدی شرکت آمریکایی اپل اقدام خوبی است. شرکت های دیگری پیش از این مجوز واردات دریافت کرده بودند اما زمان مجوز آنها به پایان رسیده بود و برخی اقدامی برای تمدید آن نکرده بودند.
    طرح رجیستری یا کددار کردن گوشی تلفن همراه طرحی است که برای مقابله با قاچاق تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته اما زمان نهایی اجرای آن مشخص نشده است. براساس این طرح به گوشی های تلفن همراه که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده و کد ثبت نداشته باشند خدمات ارایه نمی شود.
    این فعال بازار تلفن همراه در ادامه این گفت وگو به بخشی از قانون نظام صنفی و حمایت از مصرف کنندگان که عنوان می دارد هر کالایی که قرار است در کشور توزیع شود باید از شبکه خدمات پس از فروش بهره مند باشد، اشاره کرد و گفت: براساس این قانون باید تلاش کرد نمایندگی این شرکت آمریکایی در کشور ایجاد شود.
    برخی منابع خبری در روزهای اخیر اعلام کرده اند مجتبی خسروتاج قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به ولی الله افخمی راد رییس سازمان توسعه تجارت شرایط جدید واردات گوشی آیفون را اعلام کرده است.
    به گزارش این منابع در نامه خسروتاج به افخمی راد آمده است که براساس گفته مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و برابر مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نامه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر معرفی شرکت های توانمند در ارایه خدمات پس از فروش این تلفن همراه، امکان ثبت سفارش و واردات قانونی برای 9 شرکت را فراهم آورید.
    هنوز این خبر از سوی منابع رسمی تایید نشده است.
    طرح رجیستری یا کددار کردن تلفن همراه یک بار دیگر در سال 1385 اجرا و سپس متوقف شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی