عصر بازار

تبعات سنگین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر فعالیت بیمه گران آمریکایی

عصر اعتبار- موسسه رتبه بندی فیچ در گزارشی اعلام کرد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تبعات سنگینی برای بیمه گران زندگی آمریکا به همراه داشته است.

تبعات سنگین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر فعالیت بیمه گران آمریکایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این گزارش که در جدیدترین شماره نشریه پژوهشکده بیمه به چاپ رسیده، آمده است: رای انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا از منظر بیمه گران زندگی ایالات متحده منفی تلقی می شود زیرا این موضوع سبب افزایش نداشتن اطمینان اقتصادی و احتمال اثرگذاری بر سیاستگذاری مالی در ایالات متحده متجر می شود.
    اثر قریب الوقوع بر نرخ های بهره و بی ثباتی بازار مالی، فضای عملیاتی را بیش از پیش برای بیمه گران زندگی آمریکایی پرچالش تر کرده است. البته فیچ پیش بینی اثرات فوری بر رتبه بندی بیمه گران زندگی آمریکایی را برآورد نکرده است.
    همچنین افزایش بی ثباتی بازار مالی بر بیمه گران زندگی که با ریسک بازارهای سهام از طریق حساب سرمایه گذاری در سبد سهام عادی و اوراق سرمایه گذاری مستمری متغیر و کسب و کارهای مدیریت دارایی مواجه هستند، اثرات منفی بیشتری به همراه دارد.
    بیشتر بیمه گران زندگی ایالات متحده به طور مستقیم درگیر ریسک بازارهای بیمه در انگلیستان و اروپا نیستند اما برای شرکت هایی که به طور مستقیم تحت تاثیر این ریسک ها هستند، این تنها سهم کوچکی از بازار کسب و کار آنها را در بر می گیرد.
    بنابراین انتظار می رود با وخیم تر شدن اوضاع در عملکرد مالی بیمه گران آمریکایی و شرکت های تابع آنها در انگلستان و اروپا، بر رتبه بندی ها اثر بگذارد.
    رتبه بندی بیمه گران زندگی ایالات متحده که مالکیت کامل آن زیر نظر بیمه گران اروپایی است و دارای چشم انداز رتبه بندی باثبات را دارا هستند، نسبت به سناریو مغایر خروج انگلستان بیشتر آسیب پذیر هستند.
    این موسسه پیش از این و پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، رتبه این کشور را از AA- کاهش داد و اعلام کرد که این خروج«تاثیری منفی بر اقتصاد، امور مالی دولتی و همچنین انسجام سیاسی این کشور» خواهد داشت.
    به گزارش ایرنا، با شروع مذاکرات اتحادیه اروپا و انگلیس در مورد چگونگی نوع رابطه پس از خروج انگلستان از این اتحادیه، واحدهای تجاری و اقتصادی که با انگلستان رابطه تنگاتنگ دارند، عواقب، چالش ها و فرصت های مبهمی را انتظار می کشند.
    تاریخ دقیق جدایی از اتحادیه اروپا مشخص نیست اما با انتخاب نخست وزیر جدید انگلستان این روند به زودی آغاز خواهد شد.
    واحدهای اقتصادی آمریکایی از فعالیت خود در انگلستان به عنوان سنگ بنایی برای تجارت با سایر کشورهای اتحادیه اروپا استفاده می کنند و از این رو جدایی این کشور از اتحادیه اروپا تجارت و سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی را در این کشور تحت تاثیر خود قرار می دهد.
    بسیاری از بیمه گران فعال در انگلستان به بیمه گران اتکایی اروپا مانند مونیخ ری، هانوفر ری و سوییس ری وابسته اند و ضربات مالی وارده به این بیمه گران اتکایی تمایل آنها را در تقبل میزان تعهدات مالی کاهش می دهد.
    موسسه رتبه بندی فیچ (Fitch Ratings) یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است که بیش از یکصد سال قدمت دارد و از موسسه های معتبر در زمینه اعتبارسنجی اقتصاد جهانی به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو