عصر بازار

وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

امسال از رشد کند اقتصادی فاصله می‌گیریم

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی از گشایش‌های پسابرجام باید استفاده کنیم، گفت: امسال با رشد کند اقتصادی فاصله می‌گیریم.

امسال از رشد کند اقتصادی فاصله می‌گیریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی طیب نیا از ایجاد و شکل گیری یک عزم مشترک در کشور بین تمامی مسئولان و نهادها برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی خبرداد و گفت: مقام معظم رهبری تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مطالبه می کنند. رئیس جمهور هم به طور مستمر بدنبال تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است و سه قوه بر سر این سیاست ها به درک و فهم مشترک رسیده اند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نامگذاری امسال اظهارداشت: رشدی که از درون بجوشد کمترین آسیب‌ را از تکانه‌های بیرون خواهد داشت، امسال سالی است که باید با رشد کند اقتصادی فاصله بگیریم و گام هایی برای رشد اقتصادی مستمر برداریم. اصحاب رسانه نقش مهمی در رسیدن به این هدف مهم دارند. پتانسیل های لازم برای دستیابی به رشد مستمر وجود دارد و لوازم این کار عزم مشترک است.

    وی اظهارداشت: در سال جاری اولویت همه باید تحقق هدف و ارتقاء توان تولید باشد و تلاش هایی در این راستا صورت گیرد. هر امری که ما را از این اولویت باز دارد باید از آن اجتناب کرد. همه هدف ها، تلاش ها و نقدها باید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد و هر کاری که به آن لطمه بزند و حاشیه هایی که بر آن غلبه می کند، مطرود است.

    طیب نیا با اعلام اینکه هدف گیری امسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: همانطور که در تحریم ها که شدیدترین جنگ طول تاریخ است، موفق شدیم و توانستیم آثار تحریم را به حداقل برسانیم، در سال اقتصاد مقاومتی از گشایش ها کمال استفاده را باید ببریم.

    وی ادامه داد: امسال در تاریخ اقتصادی سالی استثنایی و ویژه است، پس از یک دوره تحریم کم‌نظیر که آثار مخرب آن را چشیدیم شاهد حذف محدودیت‌های ناشی از تحریم هستیم.

    به گفته طیب نیا، اقتصادی که تولیدش از داخل سرچشمه نمی‌گیرد نمی‌تواند در برابر تکانه‌های خارجی مقاومت کند. همچین هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصاد پایدار است تا در پرتو آن فقر ریشه‌کن شده و عدالت اجتماعی ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو