عصر بازار

رشد ۳۷ درصدی حجم معاملات هفتگی بورس تهران

عصر اعتبار- حجم و ارزش معاملات بورس تهران در هفته گذشته به ترتیب ۲۱ و ۳۷ درصد افزایش پیدا کرد.

رشد ۳۷ درصدی حجم معاملات هفتگی بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش هفتگی مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران که به بررسی بازارها می پردازد، در هفته گذشته حجم و ارزش معاملات هفتگی با رشد چشمگیری مواجه بود و به ترتیب 21 و 37 درصد افزایش پیدا کرد.

    همچنین چهار صنعت خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی به ترتیب با 25، 15، 12 و 8.5 درصد از حجم معاملات هفتگی بیش از 60 درصد حجم معاملات هفتگی را از آن خود کردند.

    بر اساس این گزارش؛ در هفته گذشته شاخص کل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران نیز 0.4 درصد، شاخص کل (هم‌وزن) 1.2 درصد و شاخص قیمت (هم وزن) 1.1 درصد نسبت به پایان هفته قبل افزایش داشتند.

    افزون بر این؛ از ابتدای امسال تا بیستم مرداد شاخص کل (ارزش وزنی) افت 2.5 درصدی را تجربه و شاخص کل - هم وزن نیز رشد 8 درصدی را از آن خود کرده است. اختلاف 10.5 درصدی شاخص ارزش وزنی و شاخص هم وزن نیز در این مدت در کمتر از 5 ماه قابل تامل است.

    از سوی دیگر در هفته گذشته شاخص فرابورس ایران  0.5 درصد و نرخ دلار مبادله‌ای 0.3 درصد افزایش داشته و قیمت سکه بهار آزادی و نرخ یورو مبادله‌ای با افت 0.3 درصدی همراه بوده است.

    همچنین صنعت "زراعت و خدمات وابسته" با بازدهی مثبت 15.8 درصد در هفته گذشته در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت ماشین آلات و دستگاه‌های برقی با افت 3.8 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت ها نیز در هفته گذشته، "فولاد امیرکبیر کاشان" با مثبت 27.6 درصد و "داروسازی امین" با منفی 8.2 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.

    در میان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران هم قیمت صندوق تجارت شاخص کاردان با رشد 4.6 درصدی بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد و در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی (NAV)، صندوق سپهر اندیشه نوین با 0.8 درصد رشد، بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی های را از آن خود کرد.

    این گزارش می افزاید: در هفته گذشته هفده شاخص‌ بورس‌های معتبر بین المللی همچون بورس تهران با افزایش همراه بود و در این میان شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با رشد 4.8 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس بمبئی (BSE30) با رشد 0.3 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

    همچنین در مدت مشابه و در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده و در این میان قلع با 3.1 درصد، بیشترین و نقره با منفی 1.3درصد کمترین بازدهی را داشتند. در این بازه زمانی قیمت انواع نفت نیز با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 2.2 ، 2.2 و 5.6 درصد افزایش پیدا کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو