عصر بازار

یک کارشناس مسکن تصریح کرد

بازار مسکن همچنان در رکود است

عصر اعتبار- وضعیت بازار مسکن علی رغم اینکه تابستان، فصل عرضه و تقاضا است همچنان در رکود به سر می برد.

بازار مسکن همچنان در رکود است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ضمن تاکید بر اینکه وضعیت مسکن همچنان در رکود است اظهار داشت: وضعیت بازار در حوزه خرید و فروش مسکن همچنان مانند سابق در رکود است و در حوزه اجاره مسکن به کار بردن واژه رکود مصداقی ندارد و دلیل این امر آن است که در بخش اجاره مسکن ملاک نیاز مردم است و این مساله مانع از رکود در این حوزه می شود.

    زینعلی در ادامه با بیان اینکه بیشتر جابجایی ها در فصل تابستان انجام می گیرد تصریح کرد: باوجود اوج تقاضا در فصل تابستان برای اجاره مسکن، تغییری در نحوه تقاضا و حالت سابق بازار ایجاد نشده است. این در حالی است که اکثر متقاضیان در اجاره مسکن به دنبال واحدهای کوچک با امکانات بیشتر هستند.

    وی دلیل این تقاضا را کوچک شدن ساختار خانواده ها و کم شدن حجم اعضای خانواده دانست و دلیل دیگر را در مورد تقاضای واحدهای کوچک را تبدیل شدن مساکن به خوابگاه عنوان کرد.

    وی در ادامه افزود: متقاضیان اجاره مسکن به دنبال تهیه آن از طریق پرداخت مبلغ رهن بیشتر و کاهش مبلغ اجاره هستند.

    این کارشناس مسکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند کاهش و افزایش قیمت ارز و طلا در روزهای اخیر چه تاثیری در روند بازار مسکن دارد؟ گفت: به عقیده من  این سیر نزولی و صعودی در قیمت ارز و طلا در بازار روی وضعیت مسکن تاثیر عمیق و قابل توجهی نداشته است و اگر هم تاثیری بوده است قابل توجه و چشمگیر نبوده است.

    وی همچنین ادامه داد: هراز گاهی امواجی برای تغییر ایجاد می‌شود که بحث ارز و طلا یکی از آن امواج است که می توان گفت تاثیری در این مساله نداشته است.

    زینعلی در خصوص اینکه نظارتی در حوزه کنترل وضعیت مسکن و خارج کردن آن از وضعیت رکود وجود دارد؟ تصریح کرد: من نظارتی در این موضوع نمی بینم و اینکه از سوی نهاد و مرجعی در این بخش ، اقدامی برای تغییر شرایط  صورت بگیرد، وجود نداشته است.

    وی دلیل این عدم نظارت را نداشتن ابزار مناسب عنوان کرد و این مساله را باتوجه به یک  حدس معطوف به ایجاد تغییر توسط کسانی که عاملان این قضایا هستند و ودر این فضا تسلط بیشتری دارند دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو