عصر بازار

اجرای بریگزیت احتمالا به تاخیر می‌افتد

عصر اعتبار- منابع مطلع از سوی وزرای انگلیسی گزارش دادند که به دلیل آماده نبودن وزارتخانه‌های این کشور احتمال دارد که بریگزیت به جای اوایل ۲۰۱۹ و آنچنان که سیاستمداران انتظارش را داشتند، با تاخیر مواجه شود و در پایان ۲۰۱۹ انجام شود.

اجرای بریگزیت احتمالا به تاخیر می‌افتد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، انگلیسی‌ها در 23 ژوئن سال جاری میلادی رای به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا دادند اما ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفته که پروسه دو ساله رسمی برای خروج از اتحادیه اروپا را که "ماده 50" نام دارد، در سال جاری میلادی اجرایی نمی‌کند چون کشور زمان بیشتری برای آمادگی به منظور مذاکرات برای خروج از این اتحادیه نیاز دارد.

    لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس در ژوئیه سال جاری میلادی گفت که اوایل سال آتی میلادی احتمالا بهترین زمان برای کشور به منظور برگزاری این مذاکرات است.

    اما منابع مطلع با اشاره به هشدارهای برخی از وزرای انگلیسی به روزنامه ساندی تایمز گفتند هرگونه تاخیر در برگزاری مذاکرات در نتیجه عدم تشکیل وزراتخانه‌های جدید دولت انگلیس برای مدیریت کردن بریگزیت و تجارت بین‌الملل است.

    این روزنامه همچنین گزارش داد، انتخابات در فرانسه در مه سال جاری میلادی و در آلمان در سپتامبر نیز می‌تواند زمان اجرایی شدن ماده 50 را از سوی انگلیس به تاخیر بیندازد.

    هرگونه تاخیر در روند بریگزیت احتمالا باعث انتقادهایی از سوی حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌شود به ویژه آنکه برخی از اعضای حزب محافظه کار چون جان ردوود، از این حزب خواستار خروج سریع از اتحادیه اروپا هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی