عصر بازار

نعمت‌زاده خبرداد؛

فرصت ۶ماهه به بدهکاران حقوق دولتی معادن

عصر اعتبار- وزیر صنعت، پرداخت جوایز صادراتی را اولویت کاری وزارتخانه متبوعش دانست و گفت: به بدهکاران حقوق دولتی معادن فرصت داده می‌شود تا معوقات گذشته را پرداخت کنند.

فرصت ۶ماهه به بدهکاران حقوق دولتی معادن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده در شانزدهمین شورای مشورتی امور معادن گفت: مشوق صادراتی جزء اولویت‌های کاری وزارت صنعت است  و دیر کرد آن منجر به بروز مشکلات و دلسردی تولیدکنندگان صادرات محور می‌شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه جایزه صادراتی از نیم درصد شروع شده و تا سه درصد ادامه می‌یابد، افزود: این جایزه شامل سیمان نیز می‌شود، البته باید گفت که این میزان جایزه در مقایسه با کشورهایی نظیر ترکیه گرچه کم است؛ اما می‌تواند در رقابت بازارهای داخلی و سطح منطقه کارساز واقع شود.

    وی تصریح کرد: منابع مالی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی کشور کافی نبوده و می‌بایست افزایش سرمایه برای آن صورت گیرد؛ در عین حال، حقوق دولتی معادن طی سال‌های 93 و 94 سیر نزولی داشته؛ لذا برای بخشودگی جرایم ناشی از ضرر و زیان پرداخت مطالبات حقوق دولتی معادن مطرح شده وضمن تاکید بر اصل پرداخت حقوق دولتی معادن، به بدهکاران نیز فرصت 6 ماهه داده می‌شود تا معوقات گذشته خود را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی