عصر بازار

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران خبر داد:

آرامش به بازار گوشی‌های آیفون بازگشت

اپل نفس راحت کشید

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: ۹ شرکتی که به عنوان واردکنندگان رسمی آیفون معرفی شدند؛ خصوصی هستند و سابقا شرکت‌های خدمات دهی این برند در کشور بوده اند.

آرامش به بازار گوشی‌های آیفون بازگشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایلنا، در خصوص مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ابلاغیه قائم‌مقام بازرگانی وزیر صنعت به رئیس سازمان توسعه تجارت مبنی بر مشخص شدن واردکنندگان رسمی گوشی آیفون به کشوربیان داشت: بعد از انتشار اخباری مبنی بر جمع آوری محصولات اپل از بازار و مشکلاتی که برای بازار گوشی های آیفون بوجود آمد، با این ابلاغیه به سوالات طرفداران این محصول پاسخ داده شده است و به نظر نمی رسد که نگرانی در این خصوص وجود داشته باشد.

    وی در پاسخ به این سوال که چه شرکت هایی برای این کار انتخاب شده اند و مبنای این انتخاب چه بوده است بیان داشت: 9 شرکت که توانمندی بالایی در ارائه خدمات پس از فروش این برند تلفن همراه داشتند، انتخاب شده اند.

    کمیجانی افزود: بنابراین امکان ثبت سفارش و واردات قانونی 9 شرکت داتیس امرتات، شرکت مدیا پردازش، توسعه سرمایه‌گذاری گروه آروند، شرکت تجاری دلتا همراه پرداز شرق، سیب طلایی هوشمند، ماناتل پارس، ایرانیان قائم همراه، اکسیر تجارت صبا و الماس سیستم فراهم شده است؛ بنابراین گوشی های آیفون از این به بعد از مبادی قانونی و بدون هیچ مشکلی وارد کشور خواهد شد.

    او در پاسخ به این سوال که آیا اپل از این به بعد در کشور نمایندگی رسمی خواهد داشت یا خیر، بیان داشت: این شرکت‌ها وارد کننده کالا نبودند؛ بلکه خدمات دهنده بودند که بصورت عالی و منظمی این کار را انجام می‌دادند. حتی برای کسانی که اپل را وارد می کردند  خدمات پس از فروش را به خوبی ارائه می کردند و از همه مهمتر اینکه گارانتی های بسیار خوبی نیز داشتند؛ اما با این وجود همچنان اپل در کشور هیچ نمایندگی رسمی ندارد و این شرکت ها تنها واردکننده هستند که در کنار آن خدمات پس از فروش نیز ارائه می دهند و به نظر نمی رسد کمپانی اپل با این مساله مشکل خاصی داشته باشد؛ چراکه حفظ این بازار با توجه به طرفداران زیادی که این محصول دارد به نفع این کمپانی است و ایرانی ها هم خدمات خوبی در کشور ارائه می دهند بدون اینکه نمایندگی رسمی برای این کالا وجود داشته باشد

    رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پایان تاکید کرد که این 9 شرکت خصوصی و مورد تایید وزارت ارتباطات هستند وارائه خدمات خوب موجب شده است نام آنها در این فهرست قرار بگیرد.

    گفتنی است که با توجه به اینکه در مرحله اجرای آزمایشی طرح رجیستری موبایل هستیم و قرار است از یک ماه و نیم آینده این طرح به صورت سراسری و نهایی اجرایی شود، تنها گوشی‌هایی قابلیت کار در شبکه اپراتورها را خواهند داشت که از طریق مبادی قانونی و تنها از طریق برندهای رسمی موجود در کشور وارد شده باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی