عصر بازار

حذف و جابه‌جایی سه کیوسک «بانک شهر» برای رفع مشکل سد معبر

عصر اعتبار- چند ماه بیشتر نیست که کیوسک‌های شهرنت میهمان شهر تهران شده‌اند و از همان ابتدا حواشی پیرامون این کیوسک‌ها ایجاد شد به گونه‌ای که تعدادی از اعضای شورای شهر آن را ناشی از رانت بانک شهر از شهرداری دانستند چراکه این کیوسک‌ها در پیاده‌روها نصب شده بود و شائبه سد معبر را ایجاد کرد. با این حال مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر از اهتمام این بانک برای حل مشکلات شهر نت‌ها خبر داد و از حذف یک شهر نت و اصلاح دو کیوسک دیگر خبر داد.

حذف و جابه‌جایی سه کیوسک «بانک شهر» برای رفع مشکل سد معبر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا جاوید در بازدید شبانه از شهرنت‌ها؛ با اشاره به وضعیت کیوسک‌های شهر نت در تهران با بیان اینکه در حال حاضر 31 شهر نت در پایتخت فعال است که تنها 14 کیوسک آن در معابر و سطح شهر مستقر شده است، گفت: مابقی کیوسک‌های شهر نت در مکان‌هایی همچون بوستان‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه شهروند و... نصب شده است.

    وی با بیان اینکه پس از ایرادات اعضای شورای شهر نسبت به ایجاد سد معبر توسط این کیوسک‌ها ، اقدام به بازبینی جانمایی این کیوسک‌ها کردیم، گفت: کیوسک شعبه پاسداران حذف و کیوسک میدان شوش و برج میلاد نیز جانمایی‌اش جابه‌جا شد تا مشکل سد معبر و احتمال سد معبر رفع شود.

    مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر اضافه کرد: برای جانمایی کیوسک‌های بانک شهر پس از نیازسنجی اهالی اقدام به انجام مطالعات فنی می‌کنیم و در مکان‌هایی این کیوسک‌ها نصب می‌شود که مردم به آن احتیاج داشته باشند.

    جاوید با بیان اینکه پس از اعلام درخواست بانک شهر برای نصب این کیوسک‌ها، کمیته‌ای از سوی شهرداری تهران و بانک شهر برای جانمایی نصب این کیوسک‌ها ایجاد شد، گفت: شرکت ساماندهی مشاغل به  عنوان نماینده شهرداری در این کمیته معرفی شده است و پس از اعلام نقاط پیشنهادی برای نصب این کیوسک‌ها از سوی بانک شهر، شرکت ساماندهی مشاغل نسبت به بررسی این نقاط اقدام خواهد کرد، چراکه بحث سد معبر برای ما مهم است و رضایت سکنه و صاحبان مشاغل اطراف نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است.

    وی در پاسخ به برخی اخبار منتشره مبنی بر مجوز نداشتن این کیوسک‌ها گفت: مگر می‌شود چنین کیوسک‌هایی با این ابعاد بدون مجوز و یکدفعه در سطح شهر نصب شوند، باید بگویم که ما درخواست خود را به شهرداری و معاونت خدمات شهری اعلام کرده و آنها نیز با نصب این کیوسک‌ها به شرط عدم سد معبر موافقت کردند.

    مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر با بیان اینکه ابعاد کیوسک‌ها 5-6 متر است، گفت: پس از حواشی که پیرامون سد معبر این کیوسک‌ها ایجاد شد، تصمیم گرفته شد که ابعاد کیوسک‌ها نیم‌متر از عرض کاهش پیدا کند تا فضای آن کوچک‌تر شود، اما دقت داشته باشید که فضای استاندارد این کیوسک‌ها با توجه به تجهیزاتی که در آنها نصب شده، 5-6 است.

    جاوید با بیان اینکه سعی شده است در نصب کیوسک‌ها از فضاها کاملا استفاده شود، گفت: از عکس کیوسک بانک شهر فردوسی، در مورد سد معبر در رسانه‌ها و فضای مجازی به وفور استفاده شده است، اما دقت داشته باشید که کیوسک بانک شهر دقیقا پشت فضای مرده ایستگاه مترو قرار دارد.

    وی در پاسخ به لزوم ارائه خدمات توسط این کیوسک‌ها با وجود آنکه شعب مختلف بانک‌ها در شهر تهران فعال هستند، گفت: ما نمی‌خواهیم صرفا خدمات بانکی ارائه کنیم و دقت داشته باشید که خدمات این کیوسک‌ها 24 ساعته است و شما می‌توانید نسبت به واریز پول به حساب دیگران و یا خودتان و همچنین ایجاد حساب بانکی و رفع مشکلات‌تان از این کیوسک‌ها استفاده کنید.

    مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر افزود: در یک مکان تجاری و یا حتی مسکونی گاها افراد وجوهی در اختیار دارند اما باید تا صبح و باز شدن بانک‌ها برای واریز آن به حساب خود یا دیگران صبر کنند اما با دستگاه‌های واریز و پرداخت بانک شهر و همچنین دستگاه خودبانک این مشکلات رفع شده است و این در حالی است که این دستگاه‌ها برای اولین بار است که در کشور فعالیت می‌کند.

    جاوید با بیان اینکه با استفاده از دستگاه‌های خودبانک در کیوسک‌های شهر نت مردم می‌توانند نسبت به دریافت و واریز پول، افتتاح حساب پس‌انداز و جاری، صدور ضمانت‌نامه  نقدی بانکی، گواهی تمکن مالی، به حساب‌گذاری چک، دریافت صورتحساب و... اقدام کنند گفت: حدود 30 خدمت در این کیوسک‌ها به مردم ارائه می‌شود.

    وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از خدمات این کیوسک‌ها گفت: تراکنش استفاده از این کیوسک‌ها به خصوص در روزهای تعطیل و برخی نقاط کشور همچون مناطق شمالی و جنوبی بی‌نظیر بوده است.

    مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر با اشاره به سقف واریز و برداشت پول از حساب مشتری گفت: ما تابع قانون بانک مرکزی هستیم اما در ارائه سرویس بسیار پویاتر فعالیت می‌کنیم.

    جاوید در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر استفاده بانک شهر از رانت شهرداری برای استقرار کیوسک‌های شهر نت گفت: اواخر سال 93 بحث ایجاد شهر نت‌ها در بانک شهر مطرح شد و همان زمان از سایر بانک‌ها درخواست کردیم تا در پروژه ایجاد شهر نت‌ها با بانک شهر همکاری کنند، اما نه تنها این بانک‌ها حاضر به همکاری نشدند بلکه متاسفانه به بانک شهر توصیه کردند به دلیل ریسک بالای این پروژه از انجام آن منصرف شود، چراکه برای یک موسسه اقتصادی همچون بانک، مهم‌ترین اقدام سرمایه‌گذاری بدون ریسک است و هیچ بانکی حاضر به همکاری نشد.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا بانک شهر حاضر به ریسک و همچنین سرمایه‌گذاری سنگینی شد؟ افزود: تمامی بانک‌ها خدمات یکسانی ارائه می‌کنند و ما نباید در سایه دیگر بانک‌ها قرار می‌گرفتیم.

    مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر با بیان اینکه ایده ایجاد شهر نت‌ها کپی‌برداری از هیچ نمونه خارجی نیست، اظهار کرد: به اعتراف نمایندگان بانک‌های خارجی و معتبر اروپایی، کیوسک‌های بانک شهر در هیچ جای دنیا وجود ندارد و حتی یکی از مدیران بانک‌های اروپایی به شوخی پس از بازدید از این کیوسک‌ها عنوان کرد که می‌خواهد ایده ما را در خصوص شهر نت‌ها بدزدد! و فایل صوتی و تصویری این ادعا نیز موجود است و می‌توانید به آن استناد کنید.

    جاوید با بیان اینکه ما در ایجاد شهر نت‌ها سعی کرده‌ایم آینده‌نگری کنیم، گفت: در دنیا استفاده از شعب بانکی کمتر دیده شده و بانک‌های معتبر جهانی نسبت به جمع‌آوری شعب و نصب کیوسک‌های 24 ساعته اقدام کرده‌اند و ما نیز سعی کرده‌ایم با ارائه خدمات خاص نسبت به جذب مشتری بیشتر اقدام کنیم و دقت داشته باشید، مدیر موفق، مدیر ریسک‌پذیر است اما اگر قرار باشد در عرصه نظام بانکی نوآوری نداشته باشیم همواره در سایه بانک‌های قدیمی‌تر می‌ماندیم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر 255 کیوسک شهر نت در سراسر کشور مستقر شده است، تصریح کرد: تصور نکنید که بیشتر کیوسک‌ها در تهران است بلکه در شهرهایی همچون شیراز، گیلان، مازندران، اصفهان، تعداد کیوسک‌های شهر نت بیشتر از تهران است و میزان رضایتمندی مردم نیز بیشتر است.

    مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر در پاسخ به این سوال که هزینه شهر نت‌ها چقدر است؟ گفت: برای ایجاد هر کیوسک، 450 تا 600 میلیون تومان اعتبار لازم است و این در حالی است که تنها در 50 کیوسک بانک شهر، خودبانک مستقر است و در فاز دوم نیز 50 دستگاه خودبانک دیگر که عملیات افتتاح حساب و... را انجام می‌دهند، به زودی نصب خواهد شد.

    جاوید در پاسخ به سوالی درخصوص چگونگی تامین امنیت این کیوسک‌ها ادامه داد: ما برای نصب کیوسک‌ها باید تاییدیه امنیتی از سوی نیروی انتظامی کسب کنیم و این در حالی است که کیوسک‌های بانک شهر باید در نزدیک‌ترین مکان به کلانتری یا کیوسک‌های انتظامی ایجاد شود و سیستم ایمنی و اطفای حریق نیز در این کیوسک‌ها نصب شده است.

    وی با بیان اینکه دوربین‌های امنیتی، امنیت کیوسک‌های بانک شهر را تامین می‌کند، خاطر نشان کرد : خوشبختانه استفاده از شهرنت‌ها بعد از ساعت اداری بیش از حد انتظار بوده و حتی در شهرهای جنوبی و ساحلی همچون اهواز با افزایش دمای هوا، تراکنش نیز افزایش می‌یابد.

    مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر درخصوص برنامه‌های آتی کیوسک‌های شهر نت گفت: در آینده نزدیک به خدمات کیوسک‌های شهر نت ارائه خدمات مدیریت الکترونیک، ارائه خدمات بیمه و بورس و خدماتی همچون خرید بلیت کنسرت، سینما و... نیز اضافه می‌شود و به زودی خدمات نوینی در شعب شهر نت‌ها ایجاد می‌شود.

    جاوید در ادامه در مورد خدمت نوینی به نام بانک الکترونیکی که به صورت شبانه‌روز به ارائه خدمات به مردم می‌پردازد، گفت: 25 پرسنل در سه شیفت پاسخگویی به سوالات مردم از طریق خودبانک‌ها را برعهده دارند و این در حالی است که در شش ماهه اخیر می‌توانیم بگوییم که روزانه 150 تا 200 تماس برای افتتاح حساب، حل مشکلات و... داشته‌ایم و این در حالی است که تعداد تماس‌ها برای سوال کردن بیشتر از این عدد است.

    وی افزود: در آینده پیش‌بینی می‌شود که به مانند سرپرستی شعب، شعب بانکداری 24 ساعته را در مناطق مختلف کشور ایجاد کنیم تا این تمرکز در تهران رفع شود.

    مدیر پروژه پیشخوان‌های بانک شهر با بیان اینکه در بانکداری نوین استفاده از خدمات مبتنی بر فضای مجازی به عنوان نسل سوم بانکداری شناخته می‌شود، گفت: تمام سیستم بانکداری شبانه‌روزی و الکترونیکی ما در یک طبقه ساختمان و با 25 پرسنل انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی