عصر بازار

دیدار وزیر مالیه افغانستان با وزیر اقتصاد کشورمان

عصر اعتبار- وزیر مالیه افغانستان و وزیر اقتصاد کشورمان دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه به ویژه افزایش مبادلات تجاری دو کشور گفت و گو کردند.

دیدار وزیر مالیه افغانستان با وزیر اقتصاد کشورمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی طیب نیا در دیدار "اکلیل حکیمی" که برای شرکت در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان به کشورمان سفر کرده است، با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی فراوان بین دو کشور و اینکه مهاجران افغان از نظر سخت کوشی و تعهد کاری، در ایران بسیار خوشنام هستند، اظهار داشت: نگاه مسئولان و مردم ایران نسبت به افغانستان، نگاهی متفاوت و خاص است.

    وزیر اقتصاد کشورمان حجم روابط تجاری دو کشور را 2.5 میلیارد دلار سالانه اعلام کرد و گفت: این رقم با تلاش دو جانبه به سرعت می تواند به دست کم شش میلیارد دلار در سال ارتقا یابد.

    وی همسایگی ایران و افغانستان و در نتیجه، کوتاه بودن فاصله بین بازار مبدا و مقصد که موجب کاهش چشمگیر هزینه حمل و نقل کالا بین دو کشور می شود را از جمله عواملی عنوان کرد که می تواند موجب ارتقای روزافزون مبادلات شود.

    طیب نیا با اشاره به امضای توافقنامه همکاری های گمرکی و سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد، هر چه سریع تر تفاهم نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف نیز بین ایران و افغانستان، نهایی شود.

    بنا بر این گزارش، "اکلیل حکیمی" وزیر مالیه افغانستان نیز طی سخنانی در جریان این دیدار، با استقبال از توسعه همکاری ها بین دو کشور، از علاقه مسئولان افغانی برای گسترش روابط بیمه ای و بانکی فیمابین در کوتاه مدت خبر داد و تقاضا کرد، ضرب الاجلی برای رفع موانع موجود در این خصوص تعیین شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی