عصر بازار

مذاکرات تجاری هیأت‌های خارجی با بخش تعاون

عصر اعتبار- هیأت‌های تجاری افغانستان، عراق، لبنان، ترکیه و همچنین سفیر اسپانیا در ایران با رئیس اتاق تعاون دیدار و در زمینه توسعه مناسبات تجاری گفتگو کردند.

مذاکرات تجاری هیأت‌های خارجی با بخش تعاون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، ظهر امروز «ادواردو لوپز» سفیر اسپانیا در ایران در دیدار با بهمن عبداللهی؛ رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به وجود شرکت‌های توانمند تجاری در کشور اسپانیا گفت: اسپانیا آمادگی دارد تا در زمینه تجاری و اقتصادی از طریق شرکت‌های بزرگی که در حوزه‌های مشاوره، شیمیایی و ساختمان دارد، با ایران همکاری‌های مشترکی را داشته باشد.

    همچنین بهمن عبداللهی؛ رئیس اتاق تعاون ایران نیز با استقبال از حضور سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های خارجی در اقتصاد ایران و همچنین فعالیت‌های جدید بخش تعاون در این عرصه گفت: شرکت‌های تعاونی ایران آماده مذاکره و همکاری با شرکت‌های خارجی هستند.

    در عین حال برخی هیأت‌های تجاری نیز از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و ترکیه نیز با رئیس اتاق تعاون ایران دیدار و در زمینه لزوم توسعه مناسبات اقتصادی و فعالیت‌های تجاری بین این کشورها و ایران صحبت کردند.

    بر پایه این گزارش، هبت‌الله‌ فاضلی نیز با اشاره به اینکه تولید آلومینیوم در ایران بیش از 400 هزار تن است، از وجود 20 کارخانه پیشرفته در این صنعت خبر داد و گفت: برای صادرات محصولات تولیدی ایران به کشورهای خارجی، مشکلات LC و همچنین نقل و انتقالات مالی تا حدودی وجود دارد و طی سال‌های گذشته بخشنامه‌های بانک مرکزی به بانک‌ها، موانعی را برای فعالیت صنعت آلومینیوم ایجاد کرد.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های آلومینیوم‌کاران با بیان اینکه پس از برجام هنوز گشایش‌های مورد نظر فراهم نشد، گفت: با این حال هیأت‌های اروپایی به ایران آمده و صحبت‌هایی را برای اقدامات مشترک داشته‌ایم. در عین حال برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به یک میلیون تن تا پنج سال آینده وجود دارد.

    وی همچنین از مذاکره ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری چهار میلیارد یورویی در صنعت آلومینیوم ایران خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو