عصر بازار

وزیر ارتباطات:

وضعیت ارتباطات بانکی تا ۳ ماه آینده بهتر می‌شود

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح دیتا سنتر گفت: اگر امروز را با ۵ ماه قبل مقایسه کنیم تعداد بانکها و شرکتهای بین‌المللی در مراوده با کشور در قابل مقایسه نیست و قطعا در دو سه ماه آینده وضعیت بهتر می‌شود.

وضعیت ارتباطات بانکی تا ۳ ماه آینده بهتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود واعظی در مراسم افتتاح اولین دیتا سنتر ابری بخش خصوصی با اشاره به اینکه امیدواریم در اینده شاهد افتتاح پروژه‌های مردمی و بخش خصوصی بیشتری در این حزوه باشیم اظهار کرد: وقتی مردم خودشادن سرمایه‌گذاری می‌کنند قطعا نگهداری از آن بهتر و راحتر خواهد بود.

    وزیر ارتباطات ادامه داد: دولت روحانی از ابتدای کار بنایش را بر تغییر شرایط ایجاد شده در 8 سال گذشته گذارد و براین اساس امروز شاهد تحول در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

    واعظی افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جزو سیاستهایی است که در این دولت محور کارها قرار گرفته و از 24 بندی که در ارتباط با آن وجود دارد یکی از بندهای مهم واگذاری عبور غیرحاکمیتی به مردم است. اگر این بند را به خوبی انجام دهیم مشکلات حل خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه در تمامی دولتها شاهد بحث‌ها و شعارهایی درباره آزادسازی اقتصادی و خصوصی‌سازی بوده‌ایم اما عملا یا دولتها نخواسته‌اند یا بوروکراسی حاکم به اندازه‌ای بوده که اجازه خصوصی‌سازی را نداده است.

    وزیر ارتباطات گفت: دولت دنبال این نیست که بخشهای قابل واگذاری را خصولتی کند زیرا معتقدیم که اگر ندانیم بخشها را قرار است به چه جایی واگذار کنیم قطعا همان بهتر که در دولت بماند

    وی با اشاره به اینکه دولت باید بستری فراهم کند تا سرمایه‌گذاری‌ها سود‌ده باشند اظهار کرد: تمامی اموری که در حوزه سیاست خارجه انجام داده‌ایم و مذاکراتی که صورت گرفته برهمین اساس بوده زیرا در شرایط تحریم شاهد بودیم که مردم و بخش خصوصی بیشترین هزینه‌ها را متقبل شدند زیرا به هر حال دولتها در شرایط تحریم جهانی به اندازه‌ای منابع و اعتبار دارند که بتوانند شرایط سخت را پشت سر گذارند اما در نهایت مردم متضرر خواهند شد.

    واعظی افزود: آنچه دولت تلاش کرد و با هدایت و حمایت رهبری و مردم پیش‌برد امروزه شاهد هستیم که تحریمها در حال برداشته شدن  و مثل کوره ذوب‌آهن در حال سپری شدن است.

    وی افزود: وقتی تحریم‌ها برداشته می‌شود حرارت این کوره فرضی تا مدتی وجود خواهد داشت که به این شرایط دوران گذار می‌گوییم.

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه اگر امروز را با 5 ماه قبل مقایسه کنیم تعداد بانکها و شرکتهای بین‌المللی در مراوده با کشور در قابل مقایسه نیست قطعا در دو سه ماه آینده وضعیت بهتر می‌شود.

    وی در ارتباط با شرایط رونق اقتصادی گفت: در دولت اعتقاد نداریم که با پول دولتی رونق اقتصادی ایجاد کنیم بلکه می‌خواهیم موانع را برطرف کرده تا بخش خصوصی فعال شده و رونق اقتصادی حاصل گردد.

    واعظی اشاره‌ای به حوزه ICT نیز داشت گفت: در حال حاضر با بازار خوبی مواجه هستیم و ارزش کنونی این بازار حدود 39 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با نُرم جهانی حدود 80 هزار میلیارد تومان در این بخش خلاء داریم.

    او افزود: در حال حاضر شاهد حضور بخشهایی در فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم که شاید پیش از این هیچگونه آشنایی در این عرصه نداشتند و علاوه بر این سرمایه‌گذاران خارجی نیز بسیار علاقه‌مند به حضور و شراکت با ایرانیها هستند.

    وی در ارتباط با بحث اشتغالزایی تصریح کرد: هر کس بتواند یک شغل برای کشور ایجاد صمیمانه از او سپاسگذاریم زیرا در حال حاضر در اشتغال 130 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ایجاد هر شغلی می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف ترغیب کند.

    وزیر ارتباطات یادآور شد: افتتاح این دیتاسنتر ابری 100 شغل مستقیم و چند هزار شغل غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو