عصر بازار

کلاهبرداری‌های تلفنی صدای بیمه مرکزی را هم درآورد

بیمه‌گذارانی که اطلاعاتشان لو می‌رود

عصر اعتبار- در سال‌های اخیر اشخاصی سود‌جو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه‌گذاران، از طریق تماس تلفنی از مردم اخاذی کرده‌اند.

بیمه‌گذارانی که اطلاعاتشان لو می‌رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، همه چیز با یک تماس تلفنی شروع شد. شماره عجیبی روی موبایلم می‌افتد و خانمی بدون سلام از آن طرف خط می‌گوید آقای فلانی؟ صدای خانمی مانند صدایی ضبط‌شده شروع می‌کند خدمات آن شرکت را شرح دادن. مجال نمی‌دهد جملاتش را قطع کنم. فامیلی‌ام را درست خطاب می‌کند. تعجب می‌کنم. می‌گوید از خدمات پس از فروش تماس می‌گیرم و می‌پرسد کارت طلایی‌تان رو دریافت کردید؟

    اصلاً نمی‌دانم درباره چی حرف می‌زند. سریع می‌گوید: ببینید، کارت طلایی شما را درب خانه می‌فرستیم. در هر کجا گیر کردید، مجانی امداد می‌فرستیم. هر کجا که خواستید رایگان اعزام می‌کنیم. زیاد برای شما هزینه ندارد. فقط 90 هزار تومان اول باید به عنوان حق اشتراک بپردازید. براتون بفرستم؟

    - خانم شما اجازه ندادید من حرف بزنم. من دیگر از این محصولات استفاده نمی‌کنم.

    قطع می‌کند. بی‌خداحافظی! همان‌طور که سلامی هم نکرد!

    به گزارش اقتصادنیوز، افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی به بهانه فروش محصولات از جمله خدمات بیمه‌ای و گارانتی این روزها باعث شده تا بیمه مرکزی بارها برای جلوگیری از ضرر و زیان به مردم هشدار دهد. بارها در اعتراضات مردمی عنوان شده که کلاهبرداران با شماره تلفن‌های یک‌طرفه‌ای با مردم تماس می‌گیرند و از فروش محصولات اجباری سخن می‌گویند. آنها در تماس تلفنی، خود را نماینده بیمه‌های خصوصی یا دولتی درمان معرفی کرده و پیشنهاد صدور بیمه تکمیلی برای مشتریان دارند. اما چرا مردم فریب بازاریابی‌های تلفنی دروغ را می‌خورند؟

    در حالی که کارشناسان بیمه و متولیان بیمه‌های خصوصی و دولتی معتقدند که این افراد کلاهبردار هستند و مردم باید مراقب باشند تا فریب اصرار آنها را نخورند و دچار زیان اقتصادی بر اثر واریز وجوه به شماره حساب‌های پیشنهادی آنها نشوند. این در صورتی است که آنها بر این تاکید دارند که فروش بسیاری از خدمات و محصولات بیمه‌ای به صورت اینترنتی انجام می‌شود و هزینه و حق بیمه بیمه‌شدگان هم از سوی دولت پرداخت می‌شود. به عنوان مثال محصولی به نام بیمه سلامت رایگان است. اما شرکت‌های فاقد مجوز و کلاهبردار بدون هیچ مجوزی از سوی بیمه مرکزی با بازاریابی‌های تلفنی دروغین و اصرار به خرید محصولات بیمه‌ای مردم را فریب می‌دهند و به این شیوه اخاذی می‌کنند. به همین دلیل هم به تازگی بیمه مرکزی ایران در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از افراد و شرکت‌هایی را که طی اقدامی سودجویانه از عنوان بیمه مرکزی برای فروش محصولات اجباری استفاده می‌کنند، به مراجع ذی‌صلاح اعلام کرده است. در این اطلاعیه اسامی تعدادی از افراد و شرکت‌هایی که طی اقدامی سودجویانه از عنوان بیمه مرکزی برای فروش محصولات اجباری مانند کارت امداد خودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی و... سوءاستفاده می‌کنند، اعلام شده است که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر اشخاصی سود‌جو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه‌گذاران، از طریق تماس تلفنی از مردم اخاذی کرده‌اند.

    بررسی‌های بیمه مرکزی نشان داده که آنها با استفاده از مشخصات بیمه‌نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به عنوان نماینده بیمه مرکزی ایران، بعضاً با تهدید مردم به ابطال بیمه‌نامه شخص ثالث و یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند کارت امدادخودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی، کارت هوشمند بیمه تکمیلی و‌... می‌کنند و به دلیل اینکه این کالاها و خدمات اغلب فاقد اصالت و کیفیت هستند، سبب‌ساز اعتراض مردم شده است. اما آیا این کلاهبرداری‌های تلفنی و اقدام سودجویانه افراد در قالب فروش محصولات صنعت بیمه با هشدار بیمه مرکزی پایان می‌یابد؟ راه مقابله با این نوع بازاریابی‌های تلفنی چیست؟

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو