عصر بازار

ارزش آلومینیوم با طلا برابر است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه آلومینیوم از برابری ارزش این فلز با طلا خبر داد و گفت:هم اکنون ۴۰۰ هزار تن شمش و بیلت آلومینیوم در کشور تولید می شود.

ارزش آلومینیوم با طلا برابر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حبیب الله فاضلی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به بازگشت 80 درصدی سرمایه گذاری انجام شده از بازیافت ضایعات آلومینیوم افزود: هم اکنون 400 هزار تن شمش و بیلت آلومینیوم در کشور تولید می شود که این رقم در کشورهای همسایه به یک و نیم میلیون تن رسیده است.

    وی پیشرفت کشور را در تولید آلومینیوم نسبت به دیگر کشورها نامناسب دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شد ه در ایمیدرو در 4 تا 5 سال آینده ظرفیت تولید شمش و بیلت آلومینیوم کشور به 1/5 میلیون تن خواهد رسید.

    رئیس اتحادیه صنایع آلومینیوم ایران با اشاره به فعالیت 50 تا 100 کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم در کشور ادامه داد : 20 درصد این کارخانه ها با علم روز دنیا فعالیت می کند.

    فاضلی رفع تحریم ها و شروع صادرات را در این بخش سبب رونق آن اعلام کرد و افزود: پیش از شروع تحریم ها واردات مواد اولیه با کیفیت بالا از آلمان ، محصولات ایرانی به اروپا صادر می شد که این روند به دلیل تحریم و افت کیفیت مواد اولیه تولید داخل، این بازار را از بین برد.

    وی آلومینیوم را فلزی نابود نشدنی دانست و گفت: این فلز هرگز پوسیده نمی شود ، دارای وزن پایین و رنگ پذیری بسیار مناسب است که این ویژگی ها سرمایه گذاری در این بخش را بسیار مطمئن کرده است.

    فاضلی با اشاره به اینکه ‌آلومینیوم صد درصد عایق سرما، گرما و صدا است تصریح کرد: ایتالیا به زودی 4 میلیارد یورویی در ایران در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی