عصر بازار

هاشمی‌رفسنجانی:

دریافت یارانه کرامت انسانی را مخدوش می‌کند

عصر اعتبار- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت به زیربناها بپردازد، مردم در قالب بخش خصوصی برای رونق اقتصادی وارد می‌شوند و بجای دریافت یارانه که به نوعی کرامت انسان را مخدوش می‌نماید، براساس دسترنج خویش زندگی می‌کنند.

دریافت یارانه کرامت انسانی را مخدوش می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبر آنلاین، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بارانداز روحی مردم ایران و شیعیان عالم است و باید از این امتیاز خداوندی در جهت گسترش مهر و مودّت دینی و ملی استفاده کرد.

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان گوشه‌هایی از جنایاتی که این روزها تروریست‌ها علیه مردم عراق، سوریه، یمن، افغانستان، لیبی، بحرین، پاکستان و دیگر کشورهای مسلمان انجام می‌دهند، افزود: در این شرایط امنیت ایران، مثال‌زدنی و تلاش برای حفظ آن را از ضرورت‌های اجتماعی است.

    اهم اظهارات هاشمی رفسنجانی به این شرح است:

    *در دوران معاصر، بعضی از تهدید‌کنندگان سلامتی مردم، مثل ریزگردها، هم حاصل جنگ‌های بشر در سال‌های گذشته است و هم یک بلیّه‌ بی‌مرز است که درمان و پیشگیری آن نیاز به عزمی جهانی دارد.

    *روزگاری بشریت از مالاریا می‌ترسید و پس از مهار آن، مسایل مربوط به ابولا و اخیراً زیکا مطرح شده که تهدیدی جدی برای سلامتی انسان‌هاست.

    *دنیا از بیمه به عنوان یک صنعت، به شکل گسترده استفاده می‌نماید، اما آنچه که در ایران باید به آن توجه شود، علاوه بر مسایل اقتصادی، مسایل انسانی و اسلامی است که دستگیری از نیازمندان تأکید دین مبین اسلام است.

    *اگر طرح‌هایی جامع براساس نیازسنجی‌های واقعی و به دور از اقدامات شعاری و اجرای عقلانی دنبال می‌شد، یکی از اهداف انقلاب اسلامی که تأمین مسکن برای نیازمندان بود،در آغاز برآورده می‌ش.

    *پس از پایان جنگ، یکی از اهداف بزرگ انقلاب، تأمین شغل برای مردم در قالب برنامه‌ جامع 5 ساله اول بود که در دولت سازندگی گام‌های مؤثری برداشته شد به گونه‌ای که نرخ بیکاری از 15 درصد به 9 درصد رسید که اگر همان روند ادامه داشت، امروز مشکلی به عنوان بیکاری در کشور نداشتیم.

    *ملت بی‌سواد در همه مراحل تاریخ عقب‌افتاده خواهد بود. در دوران سازندگی به تحصیل همگانی توجه ویژه‌ای شد، به گونه‌ای که در مناطق دور افتاده، محروم و روستایی، مدارس شبانه‌روزی تأسیس کردیم تا حتی دو سه دانش‌آموز یک روستا هم با سرویس‌های رفت‌وآمد و بیتوته شبانه در خوابگاه‌ها درس بخوانند.

    طرحی با تأمین منابع مالی تهیه و برای تصویب به مجلس فرستاده شده بود که اگر تصویب و اجرا می‌شد، دیگر هیچ‌کس در ایران به خاطر ضرورت‌های اولیه زندگی خود و فرزندان، دچار مشکل نمی‌شد که البته این طرح به دلایلی اجرا نشد و بعدها از مجلس پس گرفته شد.

    *برخورداری از تأمین اجتماعی جامع، حق ایرانیان است، مخصوصاً که تمام منابع و معادن غنی در سرزمین ایران وجود دارد.

    *اگر دولت به زیربناها بپردازد، مردم در قالب بخش خصوصی برای رونق اقتصادی وارد می‌شوند و بجای دریافت یارانه که به نوعی کرامت انسان را مخدوش می‌نماید، براساس دسترنج خویش زندگی می‌کنند که در آن صورت هرکس کار بیشتری بکند، درآمد بیشتری خواهد داشت.

    *راه درست استفاده از منابع غنی و سرمایه‌های ملی، بکارگیری نیروی انسانی کارآمد است که الحمدلله ایران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به خاطر گسترش فضاهای دانشگاهی و علمی در این زمینه بسیار غنی است.

    *رهبری مطالبه‌گر اجرای سیاست‌های کلی در همه زمینه‌ها، مخصوصاً برای اقتصاد مقاومتی و بیمه سلامت هستند. اهمیت بیمه سلامت علاوه بر آسودگی خیال و امنیت روانی جامعه، رضایت بیماران و خانواده‌های آنان است، تا هنگام بیماری، فکری به جز درمان بیمار خویش نداشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو