عصر بازار

تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس دهم

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار دیدار و درخصوص مسائل و مشکلات بازار سرمایه رایزنی کردند.

تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس دهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، در جلسه ­ای که در محل سازمان بورس اوراق بهادار تشکیل شد دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم تجدید نظر در قوانین موجود در حوزه سازمان بورس اوراق بهادار گفت: به مسئولین سازمان بورس پیشنهاد می‌شود که قوانینی را که در سال‌های گذشته تصویب و نیازمند تغییرات است، با ارائه پیشنهاد جایگزین به کمیسیون اقتصادی ارائه دهند.

    دکتر پورابراهیمی ضمن اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی و لزوم ارائه پیشنهادها توسط مجموعه بورس­ ها، ارکان بازار سرمایه، نهادهای مالی، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، افزود: مواردی که می­ توان به عنوان احکام برنامه مطرح کرد، از سوی این مجموعه‌ها جهت بررسی و طرح در مجلس شورای اسلامی، به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.

    وی در خصوص موضوع ماده 241 قانون تجارت ضمن اشاره به لزوم اصلاح این ماده از قانون تجارت خاطرنشان کرد: در این خصوص منتظر پیشنهاداهای سازمان بورس هستیم تا با پیگیری از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس ابهامات موجود در خصوص نقل و انتقالات سهام و سایر مشکلات این ماده از قانون مرتفع گردد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما درصدد هستیم اصلاح ماده 241 قانون تجارت را به صورت طرح دوفوریتی و یا استفساریه در صحن علنی مجلس مطرح کنیم.

    پورابراهیمی در ادامه این دیدار از تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس دهم خبر داد و افزود: در مجلس دهم افراد صاحب نظر و متخصص در بازار سرمایه حضور فعالتری دارند و بایستی از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف بازار سرمایه و بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کرد.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز ضمن تشکر از رئیس کمیسیون اقتصادی  و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از احیای فراکسیون بازار سرمایه در مجلس استقبال نموده و با اشاره به روندهای تصویب قوانین مربوط به بازار سرمایه، از طرح ها و برنامه های سازمان به منظور همکاری بیشتر با قوه مقننه خبر داد.

    دکتر شاپور محمدی افزود: مصوبات مجلس در طرح‌ها و لوایح مهم از جمله لایحه رفع موانع تولید و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین مرکز پژوهش‎های مجلس و سازمان بورس ، دارای ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد و توسعه بازار سرمایه است و حمایت بیشتر قوه مقننه در جهت ارتقاء و رونق بازار سرمایه ضرورت دارد.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: علاوه بر این مجلس می‌تواند انواع سیاست‌های تشویقی - مالیاتی برای بنگاه‌های تولیدی وضع کند و از این طریق باعث رونق بیشتر بازار سرمایه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو