عصر بازار

معاون وزیر تعاون خواستار شد

تشکیل بانک تخصصی برای بخش تعاون

عصر اعتبار- معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: بخش تعاون برای به دست آوردن سهم بیشتر از اقتصاد و استفاده از ظرفیت و توان تعاونی‌ها نیازمند تاسیس یک بانک تخصصی غیردولتی است.

تشکیل بانک تخصصی برای بخش تعاون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدحمید کلانتری در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر بانک توسعه تعاون را که با سرمایه دولتی تاسیس شده در اختیار داریم اما بانکی که اعضایش در قالب یک شرکت سهامی عام تشکیل شود و سهامش در بورس عرضه شود و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند، نداریم لذا برای آنکه سهم تعاونی‌ها در اقتصاد افزایش پیدا کند لازم است یک بانک غیردولتی و تخصصی در بخش تعاون راه‌اندازی شود.

    وی از فراهم شدن ساز و کار ورود تعاونی‌ها به بورس و بررسی آن در طول هفته آینده خبر داد و گفت: خوشبختانه اساسنامه ورود تعاونی‌ها به بورس به تایید شورای عالی بورس رسیده و بر اساس قانون تعاونی‌های سهامی عام می‌توانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و وارد بازار سرمایه شوند.

    معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تنها موردی که در حال حاضر این قانون شامل حال آن شده بیمه تعاون است اما تعاونی‌هایی که به شکل سهامی عام تشکیل شده‌اند می‌توانند سهام خود را در بورس عرضه و فعالیت‌های اقتصادی خود را شفاف‌سازی کنند.

    کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تشکیل تعاونی‌های اعتبار گروه شغلی تاکید کرد و گفت: باید تعاونی‌های اعتبار گروه شغلی به شکل کنترل شده و نظارت شده توسعه یابند تا نقدینگی مردم در سازمان‌های مورد اعتماد به گردش در آید.

    وی همچنین با تاکید بر ساماندهی تعاونی‌های اعتباری، خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی فعالیت تعاونی‌های اعتباری باید کنترل و نظارت شود و وارد فضای تخلف و سوء استفاده نشود.

    معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:‌ در حال حاضر بزرگ‌ترین تعاونی در هند تعاونی اعتباری روستایی است که بانک مرکزی بر آن نظارت کامل دارد تا مسیر قانونی خود را طی کند بنابراین تعاونی‌های اعتبار ما نیز باید در چارچوب قانون و ضوابط بانک مرکزی حرکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو