عصر بازار

مرکز آمار ایران اعلام کرد؛

نتایج گزارش جدید بازار مسکن پایتخت

عصر اعتبار- مرکز آمار ایران از افزایش قیمت فروش و اجاره مسکن شهر تهران در ۳ ماهه بهار سال جاری خبر داد.

نتایج گزارش جدید بازار مسکن پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مرکز آمار ایران با انتشار گزارش اطلاعات قیمت و اجاره مسکن شهر تهران در بهار امسال اعلام کرد: متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 45499 هزار ریال با میانگین مساحت 227 متر مربع بوده که نسبت به فصل قبل 2.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.2 درصد رشد داشته، همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 39.5 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 20.8 درصد، کاهش داشته است.

    همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، منطقه 2 و منطقه 20 با 7.6 درصد، دارای بیش ترین سهم و منطقه 9 با 0.8 درصد، دارای کمترین سهم هستند.

    متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی

    متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 42380 هزار ریال با میانگین مساحت 86 مترمربع و متوسط عمر بنای 9 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 3.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 4.7 درصد، افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 19.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 3.5 درصد، کاهش داشته است.

    همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، منطقه 5 با 14.2 درصد، دارای بیشترین سهم و منطقه 22 با 1.1 درصد، دارای کمترین سهم هستند.

    متوسط مبلغ اجاره ماهانه

    متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 212137 ریال با میانگین مساحت 76 مترمربع و متوسط عمر بنای 13 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 7.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 9.2 درصد، افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 4.7 درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6.1 درصد، کاهش داشته است.

    در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیش ترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده، 357766 ریال با میانگین مساحت 109 مترمربع و متوسط عمر بنای 11 سال در منطقه 1 و کمترین آن 107848 ریال با میانگین مساحت 64 مترمربع و متوسط عمر بنای 15 سال در منطقه 19 بوده است. همچنین از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، منطقه 5 با 13.5 درصد، دارای بیشترین سهم و منطقه 22 با 1.2 درصد، دارای کمترین سهم می‌باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی