عصر بازار

عرضه سهام یک شرکت جدید بورسی در شهریورما

عصر اعتبار- معاون ناشران و اعضای بورس شرکت بورس از مراحل پایانی آماده سازی یک شرکت جدید برای عرضه در بورس خبر داد و گفت: در شهریور ماه، سهام یک شرکت تازه وارد، در بورس عرضه خواهد شد.

عرضه سهام یک شرکت جدید بورسی در شهریورما
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روح الله حسینی مقدم درباره عرضه اولیه جدید در بورس، افزود: برنامه هایی را برای عرضه اولیه در بورس تهران در دستور کار داریم و شرکت هایی را آماده کرده ایم.
    معاون ناشران و اعضای بورس شرکت بورس با بیان این که در بورس تهران، شرکت های بزرگی عرضه می شود که پول زیادی را جذب می کند، اضافه کرد: باید قبل از عرضه، شرایط بازار را ارزیابی کرد تا کشش و جذابیت لازم در بازار وجود داشته باشد.
    حسینی مقدم درباره جدیدترین شرکت بورسی آماده عرضه در بازار سرمایه، گفت: شرکت «آسان پرداخت» آماده عرضه اولیه در بورس است و بیش از 95 درصد شرایط آماده سازی را طی کرده است.
    وی با بیان این که پیش بینی می کنیم که در شهریور ماه، شرایط برای عرضه اولیه سهام «آسان پرداخت» در بورس فراهم شود، ادامه داد: برنامه ریزی اولیه برای مردادماه بود که به دلایل مختلف، اجرایی نشد و به شهریور ماه موکول شد.
    معاون ناشران و اعضای بورس شرکت بورس درباره پذیرش ایرانسل در بورس نیز گفت: ایرانسل پس از مدت ها درخواست پذیرش را مطرح کرده است، اما ما منتظر هستیم شریک آفریقای جنوبی این شرکت نیز جلسه ای را با شرکت بورس برگزار کند.
    حسینی مقدم ادامه داد: شریک آفریقایی ایرانسل پیش از این آمادگی خود را برای عرضه سهام در بورس اعلام کرده بود، اما برای اجرایی کردن، لازم است جلسه ای با این شرکت داشته باشیم.
    وی درباره زمان عرضه ایرانسل در بورس، گفت: با توجه به اینکه تاکنون ایرانسل صورت مالی و گزارش خود را به بورس ارایه نکرده است، نمی توانیم زمان دقیق آماده سازی این شرکت را اعلام کنیم.
    معاون ناشران و اعضای بورس شرکت بورس گفت: این توانایی در بورس وجود دارد که در صورت شفاف و آماده بودن گزارش ها و صورت های مالی، در دو ماه، سهام این شرکت را در بورس عرضه کنیم.
    عرضه های اولیه به نخستین فروش سهام یک شرکت در بورس و یا فرابورس اطلاق می شود که معمولا با استقبال سهامداران مواجه می شود، زیرا سودآوری قابل توجهی را در روزهای اولیه عرضه، نصیب خریداران می کند.
    همچنین عرضه های اولیه به دلیل جذب سرمایه های جدید، می تواند سبب افزایش حجم معاملات تالار بورس شده و بازار سهام را رونق ببخشد.
    البته برخی کارشناسان هشدار می دهند در صورت آماده نبودن فضای بازار، عرضه های اولیه تاثیر منفی بر جای گذاشته و جذابیت سهام موجود را زیر سوال می برد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو