عصر بازار

تهاتر بدهی دولت با مطالبات کلید خورد

عصر اعتبار- مدیر کل مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت از کلید خوردن تهاتر بدهی دولت با مطالبات خبر داد و گفت: مهلت دریافت درخواست انتشاراوراق خزانه برای تهاتر بدهی با طلب دولت تا پایان سال جاری است. ‌

تهاتر بدهی دولت با مطالبات کلید خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی بنانی با اشاره به اطلاعیه شماره (1) وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزود: بر این اساس تمام اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی برای تسویه بدهی‌ها و مطالبات خود از طریق صدور اوراق تسویه خزانه ‌باید درخواست خود را ارائه کند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

    وی با بیان اینکه، این اطلاعیه در اجرای بند (و) تبصره 5 قانون بودجه سال 1395 منتشر شده است، گفت:بر اساس این بند دولت مجاز است که 12 هزار و 500 میلیارد تومان برای تهاتر بدهی ها اوراق خزانه منتشر کند.

    مدیر کل مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت ادامه داد: بر این اساس اگر فردی به دولت بدهکار و در عین حال طلبکار هم باشد می تواند از این اوراق برای تهاتر بهره گیری کند.

    وی اظهارداشت:‌ آیین نامه اجرایی انتشار اوراق خزانه در تاریخ 10 مرداد ماه 95 صادر شده و وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز به سرعت اطلاعیه مورد نظررا برای انجام امور صادر کرده است.

    بنانی تصریح کرد:‌ اشخاص متقاضی که به دولت بدهکار و در عین حال طلب کار هستند باید درخواست خود را به وزارت امور اقتصادی ودارایی و یا به اداره کل بدهی ها ارایه کنند.

    وی با بیان اینکه، تمامی درخواست ها به محض ثبت مورد رسیدگی قرار می گیرد ، گفت: ‌این اوراق با نام بوده و به اسم فرد درخواست کننده منتشر می شود .

    مدیر کل مدیریت بدهی ها و تعهدات عمومی دولت افزود: با انتشار این اوراق، تهاتر طلب و بدهی دولت به روز می شود البته این فرآیند مستمر و روزمره بوده و امکان انتشار اوراق پس از درخواست وجود دارد.

    وی از مراجعه و تماس برخی از بدهکاران و طلبکاران دولت برای بهره گیری از اسناد خزانه و تهاتر در روزهای گذشته خبر داد و گفت: این اوراق در بورس و اوراق بهادارغیر قابل معامله بوده و تنها پته تهاتر محسوب می شود.

    بر اساس اطلاعیه شماره (1) وزارت امور اقتصادی و دارایی، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی برای تسویه بدهی‌ها و مطالبات خود از طریق صدور اوراق تسویه خزانه ‌باید درخواست خود را با تکمیل درخواست صدور اوراق تسویه خزانه مطابق نمونه شماره (1) و الصاق تاییدیه‌های منضم به آن مطابق نمونه‌های شماره (2) و شماره (3)، بر مبنای محل استقرار دستگاه اجرایی بدهکار حسب مورد در استان به اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان مربوط (برای دستگاه‌های اجرایی بدهکار محلی) و در مرکز (برای دستگاه‌های اجرایی بدهکار متمرکز) به وزارت امور اقتصادی و دارایی (اداره کل مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی دولت) به نشانی تهران، خیابان باب همایون، وزارت اموراقتصادی و دارایی، طبقه سوم، کد پستی 1114943661) ارسال کنند.

    اطلاعیه مذکور به همراه فرم‌ها و سایر موارد مورد نیاز از پورتال اداره کل مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی دولت به نشانی http://iridmo.mefa.gov.ir قابل دریافت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی